• Äldre 10 Sep 09:08
    3484 visningar
    9 svar
    9
    3484

    Dubbeldonation vid 42; ja eller nej?

    Jag har kommit till slutstationen... Mina tidigare val -rätt eller fel- har fört mig hit. Jag har endometrios, inga ägg kvar och ingen man att dela mitt liv med. Jag har enstaka månader kvar att bestämma mig annars blir det försent. Ska jag gå genom dubbeldonation eller inte? Det är mina oro som får mig att tvivla.

    Kommer jag att tänka på faktum att det inte är mitt ägg i resten av mitt? Jag är för adoption men att jag inte kan få egna barn har verkligen förstört mig.

    Kommer min sorg över att inte ha en man i mitt liv överföras till barnet?

    Kommer min kärlek vara tillräcklig?

    Tänk om jag får depression efter förlossningen, hur ska jag ta hand om barnet? Mina föräldrar kommer att ställa upp 110% men jag måste kunna lita på mig själv.

    Ber att få råd o tips av föräldrar som har gått genom liknande situationer. Tack på förhand!

  • Svar på tråden Dubbeldonation vid 42; ja eller nej?
  • Äldre 14 Sep 16:25
    #2
    Jag är bara jag skrev 2017-09-10 13:56:55 följande:

    Månader? Finns det verkligen inget land som har ED för ensamstående efter 42? Annars är ju gränsen 49 i de flesta länder. Jag var 47 när jag fick barn via ED. Glad Bästa som hänt i vårt liv! Hjärta  Vi har aldrig haft en tanke på att han inte är vår rent genetiskt sett. Han är vårt barn. Extremt efterlängtad och älskad efter alla barnlösa år så då kvittar gener fullständigt. Solig Och ja, din kärlek är tillräcklig. Däremot är det väl bra att du har föräldrar och kanske andra som barnet kan träffa, barnvakt, nån manlig förebild. Men i övrigt kommer du klara av det själv, absolut!


    Stort tack för du delade med dig av din erfarenhet. Jag har en stor familj och många vänner som kan hjälpa mig med det praktiska. 
Svar på tråden Dubbeldonation vid 42; ja eller nej?