• Anonym (L)

    Varför är det så provocerande att vi inte har barn??

    På gårdagens fest kom frågan... jag tror 3 gånger. Samma fråga men i olika skepnader: -"Ska inte ni ha barn?" -"Kan ni inte få barn?" -"Åh, ni skulle bli så bra föräldrar "

    Nej, vi har inga barn, vi försöker inte, och vi kommer högst troligen inte att skaffa några heller. Tydligen oerhört provocerande!! Varför?? Jag förstår INTE varför vi inte kan få leva som man och hustru och vara fullkomligt nöjd och lycklig med det.

    -"Men det är ju meningen med livet!" -"Ni vet inte vad ni missar!" eller den värsta: -"Om alla tänkte som er skulle gjorden gå under" Kan någon förklara detta? Känner ni igen er att fälla sånna kommentarer, kommentera gärna hur du tänker.

  • Svar på tråden Varför är det så provocerande att vi inte har barn??
  • Anonym (M.D.)
    Anonym (L) skrev 2017-09-10 17:48:49 följande:

    På gårdagens fest kom frågan... jag tror 3 gånger. Samma fråga men i olika skepnader: -"Ska inte ni ha barn?" -"Kan ni inte få barn?" -"Åh, ni skulle bli så bra föräldrar "

    Nej, vi har inga barn, vi försöker inte, och vi kommer högst troligen inte att skaffa några heller. Tydligen oerhört provocerande!! Varför?? Jag förstår INTE varför vi inte kan få leva som man och hustru och vara fullkomligt nöjd och lycklig med det.

    -"Men det är ju meningen med livet!" -"Ni vet inte vad ni missar!" eller den värsta: -"Om alla tänkte som er skulle gjorden gå under" Kan någon förklara detta? Känner ni igen er att fälla sånna kommentarer, kommentera gärna hur du tänker.


    Folk gillar inte normbrytare. Och det är inget litet normbryt att inte skaffa barn. Ni är ett hot eftersom andra kan ta efter er. För egen del har jag klippt med samtliga som inte vill ha eller talar illa om barn.
  • Grus grus

    Spelar ingen roll. Folk har alltid åsikter om allt.

    "Ska ni bara ha ETT barn? Men barnet behöver syskon."

    "Ja, ni fick en av varje kön. Då är ni färdiga nu? Va? Ska ni ha en till? Varför det?"

    "Ni har två barn av samma kön. Ska ni inte försöka en gång till?"

    Och gud förbjude om man försöker skaffa fler än tre barn. Då är man helt iq-befriad.

    Folk har alltid åsikter om allt. Spelar ingen roll om ni skaffar barn eller inte. Alla kommer tycka ändå.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-10 17:55:23 följande:
    För egen del har jag klippt med samtliga som inte vill ha
    Varför då? 
  • Anonym (M.D.)
    Anonym (anonym) skrev 2017-09-10 17:57:56 följande:

    Varför då? 


    För att jag vill att mina barn ska ha så dåliga förebilder i sin omgivning.
  • annabellelee

    Håller med föregående. Du bryter mot normerna, och det blir jobbigt. Skulle du välja att leva singel, ha polyförhållande, skaffa fler barn än normen föreskriver, säg 10 st, skaffa dem för tidigt eller för sent, ha för lång eller för kort föräldraledighet får du samma reaktion.

  • Gravitation

    Äh, vadå? Folk kommer alltid ha åsikter, om allt. Hade det inte vart om barn i ert fall hade det säkert vart något annat.

    Varför bry sig? Inget att lägga energi på att irritera sig över.

  • Anonym (Två barn)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-10 17:55:23 följande:
    Folk gillar inte normbrytare. Och det är inget litet normbryt att inte skaffa barn. Ni är ett hot eftersom andra kan ta efter er. För egen del har jag klippt med samtliga som inte vill ha eller talar illa om barn.
    Fast man kan väl inte skaffa barn för att normen säger det?
    Hur bra föräldrar skulle man vara då, om man innerst inne inte vill ha några barn?

    Sedan är det också så att alla inte kan få barn, har du brutit med eventuellt ofrivilligt barnlösa också? För att de inte passar in i driva trånga norm?

    Folk som talar illa om barn? Menar du rent generellt då eller?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-10 18:01:00 följande:
    För att jag vill att mina barn ska ha så dåliga förebilder i sin omgivning.
    Man är väl inte en dålig förebild bara för att man inte skaffar barn!
  • Anonym (M.D.)
    Anonym (anonym) skrev 2017-09-10 18:06:52 följande:

    Man är väl inte en dålig förebild bara för att man inte skaffar barn!


    Ur mitt perspektiv är man det.
  • Anonym (L)
    annabellelee skrev 2017-09-10 18:01:23 följande:

    Håller med föregående. Du bryter mot normerna, och det blir jobbigt. Skulle du välja att leva singel, ha polyförhållande, skaffa fler barn än normen föreskriver, säg 10 st, skaffa dem för tidigt eller för sent, ha för lång eller för kort föräldraledighet får du samma reaktion.


    Okej, väldigt få som unkommer ifrågasättandet då ????
Svar på tråden Varför är det så provocerande att vi inte har barn??