• Anonym (TS)

    Dessa jävla cyklister!

    Dessa jävla "tävlings" cyklister som är ute på vägarna och cyklar, jag blir galen. Alla man känner säger samma sak, tar upp halva vägbanan, vägrar flytta på sig trots att det är en lång jävla kö bakom. Varför använder inte ni cykelbanor? Ni vet att ni skall använda dom och inte vägarna? Eller nej antagligen inte eftersom ni uppenbarligen alltid skiter i det.

    Ni kanske fattar när 3-4 strukit med, för eller senare kommer någon bli påkörd så den avlider!

    Vissa av er har tom mage att peka finger för att man inte kör ner i diket när man kör om er. Fyfan, blir så jävla trött på er!

  • Svar på tråden Dessa jävla cyklister!
  • gollum123

    Håller fullständigt med!

    Finns inget jag blir så irriterad över som att stirra in i rövhålet på en manlig cyklist som tror att han äger hela vägbanan. 

    NEJ, ni cyklar inte lika fort som bilar kör!

    NEJ, det är inte okej att ni stoppar upp all trafik inom flera kilometer avstånd för att ni ska få träna tills pungskinnet faller av!

    NEJ, man behöver inte cykelutrustning för 10.000 kr för att cykla!

    NEJ, stan och alla vägar är inte er privata träningsanläggning!

  • Poolskötaren
    Anonym (TS) skrev 2017-09-11 08:56:24 följande:

    Dessa jävla "tävlings" cyklister som är ute på vägarna och cyklar, jag blir galen. Alla man känner säger samma sak, tar upp halva vägbanan, vägrar flytta på sig trots att det är en lång jävla kö bakom. Varför använder inte ni cykelbanor? Ni vet att ni skall använda dom och inte vägarna? Eller nej antagligen inte eftersom ni uppenbarligen alltid skiter i det.

    Ni kanske fattar när 3-4 strukit med, för eller senare kommer någon bli påkörd så den avlider!

    Vissa av er har tom mage att peka finger för att man inte kör ner i diket när man kör om er. Fyfan, blir så jävla trött på er!


    Haha! Just detta fick mig att koka igår när vi var på väg hem.

    Kom i en skymd kurva och fick en cyklist framför mig. Till höger går en bred fin cykelväg utan en enda människa. Han cyklar f*n mitt i körfältet och jag får bromsa rejält (90-väg). Han pekar åt vänster med hela armen som om jag skulle köra om honom utan att ens se om det kom mötande i det motsatta körfältet.

    Kommer förbi så småningom bara för att komma ifatt en likadan dåre. Även han mitt i vägen och med en tom cykelväg till höger.

    Retar ihjäl mig!
  • Anonym (Cyklist)

    Som cyklist har jag lika stor rätt att använda vägbanan som en bilist.

  • sextiotalist
    Anonym (Cyklist) skrev 2017-09-11 09:18:05 följande:

    Som cyklist har jag lika stor rätt att använda vägbanan som en bilist.


    Det har du, men som medtrafikant så måste du göra ditt för att trafiken ska flyta.


    Jag har varit med om (flertal gånger) att cyklister (speciellt tävlingscyklister) kört in i en rondell så bilarna i rondellen måste tvärnita.

    Du är vuxen, inte ett barn, så jag förväntar mig att en cyklist kan trafikreglerna och har impulskontroll.
    Jag som bilist saktar in, håller avstånd när jag kör om,  när det är cyklister i vägbanan.

  • Anonym (TS)
    sextiotalist skrev 2017-09-11 09:24:07 följande:

    Det har du, men som medtrafikant så måste du göra ditt för att trafiken ska flyta.


    Jag har varit med om (flertal gånger) att cyklister (speciellt tävlingscyklister) kört in i en rondell så bilarna i rondellen måste tvärnita.

    Du är vuxen, inte ett barn, så jag förväntar mig att en cyklist kan trafikreglerna och har impulskontroll.
    Jag som bilist saktar in, håller avstånd när jag kör om,  när det är cyklister i vägbanan.


    Jag vägrar stanna för dessa idioter i rondeller, dom fattar inte att dom ska gå av cykeln för att jag ska stanna.

    Men du "cyklist" förklara varför i helvetet du måste cykla på vägen när det finns en cykelbana precis bredvid?
  • gollum123
    Anonym (Cyklist) skrev 2017-09-11 09:18:05 följande:

    Som cyklist har jag lika stor rätt att använda vägbanan som en bilist.


    Det kanske du har, men alla i trafiken måste använda sig av sunt förnuft för att det ska fungera.

    Att cykla mitt i vägbanan på 60-80-väg är helt klart olämpligt och trafikfarligt (inte minst för dig själv). Att cykla på väg med supersmal vägren är också mycket olämpligt och trafikfarligt.

    Det finns separata cykelbanor av en orsak, och det är för att skydda alla trafikanter så att skaderiskerna minimeras.

    De flesta manliga "tävlingscyklister" överskattar både sin fart (tror att de kan hålla 70 km/h på 70-väg (jo, tjena), och sin allmänna cykelförmåga och orsakar farliga trafiksitautioner överallt där de drar fram.

    Folk borde skilja på cykelträning (borde ske på särskilda platser där biltrafik är minimal) och vanlig cykelåkning (som lämpar sig på cykelbanor eller i vägren på mindre gator i tex bostadskvarter.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Cyklist) skrev 2017-09-11 09:18:05 följande:

    Som cyklist har jag lika stor rätt att använda vägbanan som en bilist.


    Ja precis, det kanske du har. Men du har full rätt att bli påkörd när du tar upp halva vägbanan också!

    Du kan tycka att du har rätt att cykla här och där, men faktum är att vad du än tycker så kommer en cyklist med den inställningen att bli ihjälkörd en dag!
  • Anonym (Cyklist)
    Anonym (TS) skrev 2017-09-11 10:08:52 följande:

    Ja precis, det kanske du har. Men du har full rätt att bli påkörd när du tar upp halva vägbanan också!

    Du kan tycka att du har rätt att cykla här och där, men faktum är att vad du än tycker så kommer en cyklist med den inställningen att bli ihjälkörd en dag!


    Så om någon gör fel enligt dig i trafiken så får man köra på någon pga det? Och du ska snacka om inställning...
  • Anonym (Cyklist)
    sextiotalist skrev 2017-09-11 09:24:07 följande:

    Det har du, men som medtrafikant så måste du göra ditt för att trafiken ska flyta.

    Jag har varit med om (flertal gånger) att cyklister (speciellt tävlingscyklister) kört in i en rondell så bilarna i rondellen måste tvärnita.

    Du är vuxen, inte ett barn, så jag förväntar mig att en cyklist kan trafikreglerna och har impulskontroll.

    Jag som bilist saktar in, håller avstånd när jag kör om,  när det är cyklister i vägbanan.


    Absolut, och jag har inte skrivit något att man inte ska göra sitt för att trafiken ska flyta på så bra som möjligt.
  • Anonym (Cyklist)
    Anonym (TS) skrev 2017-09-11 10:01:57 följande:

    Jag vägrar stanna för dessa idioter i rondeller, dom fattar inte att dom ska gå av cykeln för att jag ska stanna.

    Men du "cyklist" förklara varför i helvetet du måste cykla på vägen när det finns en cykelbana precis bredvid?


    För att det många gånger är mycket lättare att komma fram, man slipper kryssa mellan folk som av någon anledning tycker det är en bra idé att gå mitt i cykelbanan. Men framförallt slippa idioterna som cyklar på fel sida och man får ett möte med dessa.
Svar på tråden Dessa jävla cyklister!