• Sodacitron

    En eller två katter?

    Vi har en hankatt på 4 månader som är helt underbar! Kelen och är efter oss överallt. vill så gärna ha 1 till men är rädd för att vår nuvarande katt inte ska vara kelen eller ty sig till oss mer. Han kanske bara har ögon för den andra. med andra ord; ni som har 2 katter; är de kelna och ligger hos er eller blev/är det skillnad då de är fler? Har en pojke med autism och han mår så bra av att ha katten hos sig (katten älskar sonen) så det hade varit synd om det hade tagit slut

  • Svar på tråden En eller två katter?
  • Dexter dot com

    Jag har alltid tagit 2 katter samtidigt för att dom ska ha sällskap av varandra när jag inte är hemma och dom har tytt sig till mig och varit otroligt sociala. 

  • Snuttis2

    Haft olika konstellationer av katter genom åren !! Har just nu två honor och de är inte överdrivet glada i varandra!! De myser mest separat med oss snarare än med varandra!

    Innan hade vi en hane o en hona och de var bästa vänner o myste både med varandra o med oss!

    Den kombinationen tror jag är att föredra.

    Har också alltid haft två för att de ska ha sällskap av varandra!!

  • Nandez
    Snuttis2 skrev 2017-09-11 11:07:01 följande:
    Haft olika konstellationer av katter genom åren !! Har just nu två honor och de är inte överdrivet glada i varandra!! De myser mest separat med oss snarare än med varandra!
    Innan hade vi en hane o en hona och de var bästa vänner o myste både med varandra o med oss!
    Den kombinationen tror jag är att föredra.
    Har också alltid haft två för att de ska ha sällskap av varandra!!
    Har också haft olika konstellationer, nu har vi en katt som inte är ensam väldigt lite.
  • Glinda från Oz

    Jag har två katter, båda är keliga och vill gosa, ligga i min säng och såvidare, men katter är olika. En del katter trivs bäst själva, andra vill ha en kompis. Jag tycker inte du ska vara rädd för att katten kommer ty sig mindre till dig då de är två, det är inte så vanligt. Kom ihåg att kastrera båda katterna bara, dels blir det mindre bråk, dels så är det bäst för katten att vara kastrerad. Köp görna en katt på ett katthem och undvik buskisaveln.

Svar på tråden En eller två katter?