• Anonym (N)

    Läraren sa att jag inte har vett

    På en lektion utan anledning. Hade ni tyckt det var Ok eller inte om en lärare sa så om er eller era barn? Jag vet att det inte låter så farligt men hon sa det högt till dom andra i klassen, inte till mig. Alltså hon verkar allmänt ha något imot mig, det är saker hon sagt/gjort innan också men det var när hon så så där som jag insåg att hon har något imot mig. Jag vill inte gå till hennes lektioner och kommer nog inte göra det något mer eftersom det ändå inte har någon viktig lektion.


     

  • Svar på tråden Läraren sa att jag inte har vett
  • Anonym (Va)
    Anonym (N) skrev 2017-09-11 19:32:27 följande:

    På en lektion utan anledning. Hade ni tyckt det var Ok eller inte om en lärare sa så om er eller era barn? Jag vet att det inte låter så farligt men hon sa det högt till dom andra i klassen, inte till mig. Alltså hon verkar allmänt ha något imot mig, det är saker hon sagt/gjort innan också men det var när hon så så där som jag insåg att hon har något imot mig. Jag vill inte gå till hennes lektioner och kommer nog inte göra det något mer eftersom det ändå inte har någon viktig lektion.

     


    Jag undrar i vilket sammanhang läraren sa det?
  • Anonym (gå)

    Absolut inte okej, gå till rektorn och förklara allt hon gjort. Nu vet jag inte vilken nivå du studerar på men om inte hennes ämne är frivilligt är det bara dig själv du straffar om du slutar gå på lektionerna så det är en dåligt ide isåfall.

  • taquine
    Anonym (Va) skrev 2017-09-11 19:35:20 följande:
    Jag undrar i vilket sammanhang läraren sa det?
    Undrar detsamma...
    Goodness me
  • Anonym (X)

    Hur gammal är du och klasskamraterna, och vad hände innan hon sa så?

  • Anonym (N)

    som jag skrev:hon sa det inte till mig, hon sa det till dom andra! Jag satt med min uppgift och flera andra ropa efter hjälp och hon sa "Vänta, jag måste gå till X först för hon har inte vett nog att räcka upp handen". Jag behövde inte hjälp, förstår inte vad hon vill mig sen titta hon 1 sekund vad jag gjorde och gick igen.


    Jag går i högstadiet och läraren har bild så det är inget viktigt ämne.

  • Anonym (m)

    N, om läraren säger kränkande eller nedsättande saker om dej är det brottsligt, googla på förtal (läraren säger till 5-6 andra att du är en idiot) eller förolämpning (läraren säger till dig att du är en idiot). Det finns också ett brott som heter ofredande, beeende som är hänsynslöst och kränkande mot någon kan passa in här.

    N, jag vill även säga att du får lov att hemligt spela in ljuden på samtal där du själv pratar, det räcker att du säger en mening, exempelvis"du får inte säga så om mig, det är otrevligt och elakt"

  • Anonym (Madde)
    Anonym (m) skrev 2017-09-11 20:10:31 följande:

    N, om läraren säger kränkande eller nedsättande saker om dej är det brottsligt, googla på förtal (läraren säger till 5-6 andra att du är en idiot) eller förolämpning (läraren säger till dig att du är en idiot). Det finns också ett brott som heter ofredande, beeende som är hänsynslöst och kränkande mot någon kan passa in här.

    N, jag vill även säga att du får lov att hemligt spela in ljuden på samtal där du själv pratar, det räcker att du säger en mening, exempelvis"du får inte säga så om mig, det är otrevligt och elakt"


    Det är inte brottsligt att säga kränkande eller nedsättande saker. Och förtal är verkligen något helt annat.

    TS kan väl börja med att fråga vad läraren menade. 
  • Anonym (gå)
    Anonym (N) skrev 2017-09-11 19:49:30 följande:

    som jag skrev:hon sa det inte till mig, hon sa det till dom andra! Jag satt med min uppgift och flera andra ropa efter hjälp och hon sa "Vänta, jag måste gå till X först för hon har inte vett nog att räcka upp handen". Jag behövde inte hjälp, förstår inte vad hon vill mig sen titta hon 1 sekund vad jag gjorde och gick igen.


    Jag går i högstadiet och läraren har bild så det är inget viktigt ämne.


    Att du inte ser det viktiga i bild är irrelevant, det är du som straffas när du ska söka vidare och du har ett F bland betygen. Då är det också du som kommer få jobbiga samtal med föräldrar och skolan angående skolk.

    Vågar du själv inte gå till rektorn kan du berätta för dina föräldrar så att dom kan prata med hen. Vad läraren gör är inte okej.
  • Anonym (Va)
    Anonym (N) skrev 2017-09-11 19:49:30 följande:

    som jag skrev:hon sa det inte till mig, hon sa det till dom andra! Jag satt med min uppgift och flera andra ropa efter hjälp och hon sa "Vänta, jag måste gå till X först för hon har inte vett nog att räcka upp handen". Jag behövde inte hjälp, förstår inte vad hon vill mig sen titta hon 1 sekund vad jag gjorde och gick igen.

    Jag går i högstadiet och läraren har bild så det är inget viktigt ämne.


    Hon måste ha haft en anledning att säga så.
Svar på tråden Läraren sa att jag inte har vett