• Anonym (?)
    Äldre 11 Sep 19:33
    3738 visningar
    9 svar
    9
    3738

    Någon som jobbar på Försäkringskassan, hur mycket får ni i lön?

    Finns det någon här som jobbar som handläggare inom sjukpenning på Försäkringskassan och kan berätta vad lönerna ligger på? Vad är ingångslönen och hur mycket kan man komma upp i efter 5-10 år? 

  • Svar på tråden Någon som jobbar på Försäkringskassan, hur mycket får ni i lön?
  • Anonym (hi)
    Äldre 11 Sep 20:07
    #1

    Beror på vilken utbildning du har.... en socionom ligger på 32 tusen.

  • Anonym (FK)
    Äldre 11 Sep 20:21
    #2
    Anonym (hi) skrev 2017-09-11 20:07:49 följande:

    Beror på vilken utbildning du har.... en socionom ligger på 32 tusen.


    Det där är väl kategoriskt utifrån min erfarenhet. På vårt kontor har vi individuell lönesättning, inte fasta summor utifrån utbildning.

    32' eller strax därunder torde vara en rimlig ingångslön, jag vet att våra nyanställda 2016 gick in på runt 30'.

    Pusha för en bra ingångslön, många av de erfarna handläggarna ligger mellan 30-33' så löneutvecklingen är ofta blygsam.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 11 Sep 20:47
    #3

    Tack så mycket för svar. Kan man inte förhandla en högre lön som erfaren handläggare? Hur mycket brukar man få per år? 

  • Anonym (...)
    Äldre 11 Sep 22:00
    #4

    Jag som nyexaminerad samhällsvetare fick 27 000

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 11 Sep 22:06
    #5
    Anonym (...) skrev 2017-09-11 22:00:50 följande:

    Jag som nyexaminerad samhällsvetare fick 27 000


    Ok...hur länge har du jobbat där, trivs du? 
  • Anonym (FK)
    Äldre 12 Sep 05:40
    #6
    Anonym (?) skrev 2017-09-11 20:47:51 följande:

    Tack så mycket för svar. Kan man inte förhandla en högre lön som erfaren handläggare? Hur mycket brukar man få per år?