• Anonym (?)
    Äldre 11 Sep 19:33
    3738 visningar
    9 svar
    9
    3738

    Någon som jobbar på Försäkringskassan, hur mycket får ni i lön?

    Finns det någon här som jobbar som handläggare inom sjukpenning på Försäkringskassan och kan berätta vad lönerna ligger på? Vad är ingångslönen och hur mycket kan man komma upp i efter 5-10 år? 

  • Svar på tråden Någon som jobbar på Försäkringskassan, hur mycket får ni i lön?
  • Anonym (hi)
    Äldre 11 Sep 20:07
    #1

    Beror på vilken utbildning du har.... en socionom ligger på 32 tusen.

  • Anonym (FK)
    Äldre 11 Sep 20:21
    #2
    Anonym (hi) skrev 2017-09-11 20:07:49 följande:

    Beror på vilken utbildning du har.... en socionom ligger på 32 tusen.


    Det där är väl kategoriskt utifrån min erfarenhet. På vårt kontor har vi individuell lönesättning, inte fasta summor utifrån utbildning.

    32' eller strax därunder torde vara en rimlig ingångslön, jag vet att våra nyanställda 2016 gick in på runt 30'.

    Pusha för en bra ingångslön, många av de erfarna handläggarna ligger mellan 30-33' så löneutvecklingen är ofta blygsam.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 11 Sep 20:47
    #3

    Tack så mycket för svar. Kan man inte förhandla en högre lön som erfaren handläggare? Hur mycket brukar man få per år? 

  • Anonym (...)
    Äldre 11 Sep 22:00
    #4

    Jag som nyexaminerad samhällsvetare fick 27 000

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 11 Sep 22:06
    #5
    Anonym (...) skrev 2017-09-11 22:00:50 följande:

    Jag som nyexaminerad samhällsvetare fick 27 000


    Ok...hur länge har du jobbat där, trivs du? 
  • Anonym (FK)
    Äldre 12 Sep 05:40
    #6
    Anonym (?) skrev 2017-09-11 20:47:51 följande:

    Tack så mycket för svar. Kan man inte förhandla en högre lön som erfaren handläggare? Hur mycket brukar man få per år? 


    Absolut kan man argumentera för en mer rejäl löneökning men några högre summor är det sällan någon spm får. En - väldigt duktig och erfaren - kollega fick ett påslag om 1500 senast men det var den högsta ökning jag hört talas om. Hon hamnade då på 32 500..
  • Anonym (FK)
    Äldre 12 Sep 05:42
    #7

    Något att ha med sig dock är att övriga förmåner såsom semester, generösa möjligheter till flex och friheten i att kunna jobba hemma när man behöver är guld värda.

  • Anonym (D)
    Äldre 12 Sep 09:32
    #8

    Gäller din fråga personlig handläggare eller bara "handläggare"? Som personlig handläggare krävs högskola men handläggare räcker med gymnasie. Därav kan det skilja många tusenlappar beroende på vilken tjänst du menar.

  • Anonym (H)
    Äldre 12 Sep 09:33
    #9

    Finns det bara ett typ av jobb på försäkringskassan? Handläggare?

Svar på tråden Någon som jobbar på Försäkringskassan, hur mycket får ni i lön?