• Anonym (Irrit­erad)
    Äldre 11 Sep 19:47
    1258 visningar
    10 svar
    10
    1258

    När fulla arbetskamrater stöter på er...

    Hur agerar ni om en berusad kollega stöter på er när det är fest med jobbet? Glider iväg diskret och börjar prata med nån annan för att undkomma? Ryter ifrån och säger till vederbörande att skärpa till sig? Säger till diskret trots att meddelandet kanske inte går in?

    Självklart beror det också på vad personen gör. På mitt nuvarande jobb har jag varit med om att man får komplimanger (så klart helt ok), att en person lutar sig fram mot mig för att kyssa/pussa mig, att en frågat om vi inte kan gå ut och hångla, att personen jag pratat med flyttar sig närmare och närmare medan jag har flyttat mig längre och längre bort. Kanske låter som småsaker men jag börjar tröttna. Detta är kollegor till mig. Var tog spärrarna vägen? Jag är inte 20, inte bimbo, inte speciellt snygg, gift sedan länge och inte ens speciellt vänlig vanligtvis och ändå håller vissa på. Berätta gärna vad ni varit med om och hur ni agerade.

  • Svar på tråden När fulla arbetskamrater stöter på er...
  • Anonym (shit)
    Äldre 11 Sep 20:10
    #1

    Varför ta det så allvarligt? Skratta åt eländet och gå därifrån!

  • Anonym (.)
    Äldre 11 Sep 22:27
    #2
    Anonym (shit) skrev 2017-09-11 20:10:27 följande:

    Varför ta det så allvarligt? Skratta åt eländet och gå därifrån!


    Efter 10:e gången slutar man skratta...
  • Scoops
    Äldre 11 Sep 22:33
    #3
    +1

    Jag hade slutat gå på jobbfesterna. Om någon frågat varför skulle jag ärligt svarat att X och X gjort mig illa till mods eftersom de uppträtt olämpligt.

    Det har bara hänt mig ett par gånger och då varit enkelt avstyrt. Men jag har också mest bara jobbat på seriösa arbetsplatser.

  • Äldre 11 Sep 22:35
    #4

    även jag har slutat med företagsfesterna pga obligatoriska oberäkneliga fyllorna

  • Anonym (Irrit­erad) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 08:01
    #5
    Scoops skrev 2017-09-11 22:33:15 följande:

    Jag hade slutat gå på jobbfesterna. Om någon frågat varför skulle jag ärligt svarat att X och X gjort mig illa till mods eftersom de uppträtt olämpligt.

    Det har bara hänt mig ett par gånger och då varit enkelt avstyrt. Men jag har också mest bara jobbat på seriösa arbetsplatser.


    Jag tycker att många av mina kollegor är trevliga och vill därför gärna passa på och vara med när det är nåt socialt för det händer rätt sällan. Sen dricker jag väldigt lite alkohol så jag är vanligtvis nykter när nåt händer vilket jag gissar gör min toleransnivå för sånt här tämligen låg.

    Tror min arbetsplats räknas som tämligen seriös egentligen men killar/män och alkohol är en dålig kombo.

    Att säga till andra än personen som uppfört sig illa kan få rätt stora konsekvenser tycker jag men i värsta fall ett nödvändigt ont.
  • Anonym (Segt)
    Äldre 12 Sep 08:22
    #6

    Jag jobbar på en arbetsplats med mest män, så självklart har man råkat ut för en del, men då har det oftast handlat om män från andra kontor som jag inte arbetar så nära, och fler än en gång har "mina" killar gått emellan om de har sett att någon har varit lite för påträngande. Det mesta hanterar man ju själv, men de känns faktiskt skönt att veta att jag kan få hjälp om det behövs.

  • Anonym (Irrit­erad) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 08:37
    #7
    Anonym (.) skrev 2017-09-11 22:27:02 följande:

    Efter 10:e gången slutar man skratta...


    Precis
  • Anonym (Irrit­erad) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 08:45
    #8
    Anonym (Segt) skrev 2017-09-12 08:22:14 följande:

    Jag jobbar på en arbetsplats med mest män, så självklart har man råkat ut för en del, men då har det oftast handlat om män från andra kontor som jag inte arbetar så nära, och fler än en gång har "mina" killar gått emellan om de har sett att någon har varit lite för påträngande. Det mesta hanterar man ju själv, men de känns faktiskt skönt att veta att jag kan få hjälp om det behövs.


    Vilken tur för dig. Låter extremt bekvämt. I mitt fall är det folk på samma kontor. Och vanligtvis folk jag träffar ofta dvs inte från andra avdelningar. Jag har vissa kollegor jag använder för att komma bort från jobbigt folk men eftersom fullmännen också jobbar i min närhet har dom inga större problem att även ansluta sig till mitt nya samtal vilket är hyggligt störande.
  • Anonym (Segt)
    Äldre 12 Sep 08:51
    #9
    Anonym (Irriterad) skrev 2017-09-12 08:45:15 följande:
    Vilken tur för dig. Låter extremt bekvämt. I mitt fall är det folk på samma kontor. Och vanligtvis folk jag träffar ofta dvs inte från andra avdelningar. Jag har vissa kollegor jag använder för att komma bort från jobbigt folk men eftersom fullmännen också jobbar i min närhet har dom inga större problem att även ansluta sig till mitt nya samtal vilket är hyggligt störande.
    Och fulla arbetskamrater är väl en sak, men fy fan för att bli stött på av fulla kunder, där man står i beroendeställning!
  • Anonym (Irrit­erad) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 10:08
    #10
    Anonym (Segt) skrev 2017-09-12 08:51:39 följande:

    Och fulla arbetskamrater är väl en sak, men fy fan för att bli stött på av fulla kunder, där man står i beroendeställning!


    Ja. Det låter onekligen jobbigt. Sånt slipper jag i alla få.
Svar på tråden När fulla arbetskamrater stöter på er...