• lhea79

    Adam eller Melker

    Vi har nyligen fått en underbart efterlängtad son. Vi har beslutsångest över vilket namn vi ska ge vår son.
    Jag har nojjat med de flesta namn men nu har vi brutit ner det till Adam eller Melker. 
    Vår flickor heter Julia och Elin. Vilket namn tycker ni passar bäst?

  • Svar på tråden Adam eller Melker
  • Gurkan25

    Hade valt Adam, då Adam är ett av mina favoritnamn. Men jag tycker att både Adam och Melker passar bra till systrarnas namn!

    Stort grattis till sonen!:)


    BF 20 december 2017
  • EnBlåDag

    Adam såklart. Farbror Melker är en katastrof, han kan bli mobbad!

  • fluu

    Adam är ett sådant där namn som jag tycker är bra, men inte gillar. Melker älskar jag däremot. Låter snällt och mysigt, passar med systrarnas namn, har olika lager och passar på olika sätt genom livet.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MaaxMaax

    Jag tycker Adam är superfint! Melker är okej, men det känns som om alla bebisar heter det, iaf i min vänkrets! 
    Gillar också Adam för att det låter mjukare, och funkar väldigt bra internationellt


    Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • linnéa001

    Melker är ett riktigt hemskt namn tycker jag, riktigt fult faktiskt, men ni ska ju välja det ni gillar bäst och inte bry er om vad en främling på FL tycker. Melker är ju inte konstigt på något vis, utan ganska vanligt. Jag är inte överdrivet förtjust i Adam heller men det är mycket bättre än Melker. 

  • Mandelkanel

    Adam är helt klart finast. Jag tycker Adam passar bäst med systrarna dessutom. Samma "kategori". Melker gillar jag inte så mycket, tycker det är lite barnsligt.

  • AnonymKL

    Min son heter Adam och är 10 år idag! fortfarande stolt och glad över namnet som dag 1och han älskar sitt namn:):) SÅ ADAM

Svar på tråden Adam eller Melker