• Pigall

    Hjälp med speldator.

    Hej! Min sambo drömmer om en speldator och jag vill överaska honom på hans födelsedag. Problemet är att jag inte har en aning om vad jag ska titta efter. Vi har en ganska begränsad budget så letar i kategorin hyfsat till ok pris.

    Någon kunnig som har några tips ?

  • Svar på tråden Hjälp med speldator.
  • Carambolan

    Om du inte vet vad du letar efter föreslår jag, ärligt och tråkigt talat, att du ger honom ett presentkort. Vilken typ av dator han behöver beror mycket på vad och hur han spelar och det är ju himla trist om ni har ont om pengar att du riskerar att råka köpa fel typ av dator.

  • Pigall

    Ok pris är väl under 10000, helst en bra bit under. Han spelar rätt mycket simulerade konsollspel och diverse krigsspel fps o.s.v. . Dock inget multiplayer online men det är mest för att pc-datorerna vi har har kassa nätverkskort. Letar efter något med schysst grafik som man kan spela det mesta på. Behöver inte vara av allra högsta kvalitet men tillräckligt för att spela utan för mycket lagg och problem.

    jag är helt borta när det kommer till ämnet så alla tips uppskattas

  • gahadas
    Pigall skrev 2017-09-12 13:37:47 följande:

    Ok pris är väl under 10000, helst en bra bit under. Han spelar rätt mycket simulerade konsollspel och diverse krigsspel fps o.s.v. . Dock inget multiplayer online men det är mest för att pc-datorerna vi har har kassa nätverkskort. Letar efter något med schysst grafik som man kan spela det mesta på. Behöver inte vara av allra högsta kvalitet men tillräckligt för att spela utan för mycket lagg och problem.

    jag är helt borta när det kommer till ämnet så alla tips uppskattas


    Kan lova dig att det inte har med nätverkskorten att göra.

    Ska det ingå skärm i priset? Ska han montera den själv?

    Tror även du får bättre tips på sweclockers
  • Pigall

    Att det är dyrt är ingen nyhet men hoppades på att kunna hitta något som funkar hyfsat utan att det kostar en månadslön. Blocket är också en möjlighet men vet som sagt inte vilka värden och egenskaper jag bör leta efter.

    Och nej, 10000 är maxpris för datorn utan tillbehör.

  • Zerre

    Du får visst en någorlunda bra speldator för det priset. Gå med i gruppen Swerigs TechSupport på Facebook, där kan ngn plocka ihop en dator åt dig.

  • Aniiee

    TS, Komplett har speldatorer (som är skitbra, fyi) för 7000 kr och uppåt. De är dessutom skitenkla att uppgradera efterhand, så välj en med bra processor och välj till vatten/vätskekylning, så kan reesten bytas när din kille känner att han behöver.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • gahadas
    Aniiee skrev 2017-09-12 15:36:53 följande:

    TS, Komplett har speldatorer (som är skitbra, fyi) för 7000 kr och uppåt. De är dessutom skitenkla att uppgradera efterhand, så välj en med bra processor och välj till vatten/vätskekylning, så kan reesten bytas när din kille känner att han behöver.


    En speldator för 7000-10000 är ju ganska låg budget. Då kan man ju lägga pengarna på annat än vattenkylning.
Svar på tråden Hjälp med speldator.