• Sodacitron

    Vår katt avskyr vår nya kattunge

    Vi har en underbar hankatt på 19 veckor som idag fick hem sin "kompis" en hon-kattunge på 15 veckor. vår hankatt fräser och morrar och går efter den lilla hela tiden. Ni som har erfarenhet av att ta hem ytterligare en; var det så här från början och kan det bli bra Sen???

  • Svar på tråden Vår katt avskyr vår nya kattunge
  • Linnis92

    När vi tog hem en ny katt så tog det 4-5 dagar innan den första katten lugnade ner sig och ca 7-10 dagar innan dom var hyfsat bekväma med varandra.

  • Stjärnstoft

    Vi hade redan ett vuxen katt när våra två kattungar kom hem. Första dygnen fick de vara i varsitt rum så de landade lite. Sen släpptes de ihop övervakat stundvis några dagar. Vår första katt morrade och lät jättearg under kanske en vecka, sen avtog det gradvis och efter kanske ngn vecka till käkade de bredvid varann. De blev successivt allt bättre vänner. Idag är det inga problem.

  • Sodacitron

    Låter som om det kommer gå bra kanske

    katten satt bakom soffan hela natten och jag fick ta henne och sätta henne i ett eget rum med egen kattlåda och mat morse. jag hoppas att detta löser sig. hon är väldigt snäll och klamrar sig fast hos mig.

  • Snuttis2

    Låt det gå några veckor de behöver lära känna varandra och framförallt rangordna sig!! Honan inkräktar ju nu på hans hem o revir så det är fullt normalt att bli ilsk : ) . Det brukar lugna sig och de är ju unga så de kommer hinna prägla varandra.

    samtidigt så lär ju hon bli högre i rang då jag misstänker att ni ska kastrera/sterilisera dem över tid?!

  • Snuttis2

    Hindra dem inte att ha kontakt och "göra" upp om relationen även om du tycker att det känns lite jobbigt de behöver fixa det på egen hand!

Svar på tråden Vår katt avskyr vår nya kattunge