• Anonym (Upprörd mamma)

    Sluta nattamma

    Jag behöver alla tips jag kan få! Jag ska sluta nattamma min bebis som är 11 mån. Ska börja jobba nu och kan inte fortsätta med amningen då.

    Hon tar inte flaska eller napp. När jag mekar henne tutten så spyr hon massor för att hon skriker så. Samma sak varje gång. Jag är helt i upplösning!

  • Svar på tråden Sluta nattamma
  • Anonym (Pappa)

    Låt pappan ta nätterna. Sov i ett annat rum.

  • Anonym (Upprörd mamma)
    Anonym (Pappa) skrev 2017-09-13 06:37:05 följande:

    Låt pappan ta nätterna. Sov i ett annat rum.


    Det går tyvärr inte att lösa pga konkurrerande arbetstider.
  • Anonym (Pappa)

    Försök ge något lite mastigare att sova på. Äter hon gröt kanske? Eller lite mosad potatis? Ge så sent som möjligt. Kanske får du ett längre sovpass innan hon vaknar. När hon vaknar får du söva om så gott det går. Hur somnar hon på dagen? Rulla vagn? Bära? Buffa rumpa? Vagga i famnen? Viktigt att du är konsekvent och inte erbjuder bröstet.

    Om ni har möjlighet att passa in ett par nätter med pappans jobb så skulle det ändå vara enklast.

  • Anonym (Upprörd mamma)
    Anonym (Pappa) skrev 2017-09-13 15:40:00 följande:

    Försök ge något lite mastigare att sova på. Äter hon gröt kanske? Eller lite mosad potatis? Ge så sent som möjligt. Kanske får du ett längre sovpass innan hon vaknar. När hon vaknar får du söva om så gott det går. Hur somnar hon på dagen? Rulla vagn? Bära? Buffa rumpa? Vagga i famnen? Viktigt att du är konsekvent och inte erbjuder bröstet.

    Om ni har möjlighet att passa in ett par nätter med pappans jobb så skulle det ändå vara enklast.


    Hon äter en och en halv portion gröt till kvällsmål kl 21.

    Hon somnar både i vagn och sele på dagarna.
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Upprörd mamma) skrev 2017-09-13 15:44:14 följande:

    Hon äter en och en halv portion gröt till kvällsmål kl 21.

    Hon somnar både i vagn och sele på dagarna.


    Ok, det är ju en bra början. Skulle det funka att hon sov i vagnen på natten? Tillfälligt, för att bryta amningsvanan. Då kan du förhoppningsvis söva om genom att rulla vagnen. Då kommer hon en liten bit ifrån bröstet som luktar mjölk.
  • Anonym (Upprörd mamma)
    Anonym (Pappa) skrev 2017-09-13 16:41:08 följande:
    Ok, det är ju en bra början. Skulle det funka att hon sov i vagnen på natten? Tillfälligt, för att bryta amningsvanan. Då kan du förhoppningsvis söva om genom att rulla vagnen. Då kommer hon en liten bit ifrån bröstet som luktar mjölk.
    Jag tror inte det tyvärr, för så förtjust är hon inte i vagnen. Det är mest pappan som kan söva i den, med mig funkar selen. Jag använder i princip aldrig vagnen annat än till att bära saker i när hon sitter i selen.
Svar på tråden Sluta nattamma