• Anonym (peate­r)
    Äldre 13 Sep 09:58
    623 visningar
    4 svar
    4
    623

    Yrkestrafik, avstånd...

    Hur är det mer er människor som kör yrkestrafik? Alltså tänker fraföralt tung trafik som lastbilar och bussar.

    Jag kan komma åkandes på landsvägar och då håller jag i regel hastigheten +/- några kilometer i timmen. När det sen kommr lastbilar och vissa fall bussar, så lägger de sig 1 meter bakom min röv och ligger där. Sällan att de får möjlighet till omkörning.

    Det är ingen angenäm upplevelse att ha er liggandes där i mil efter mil. Och även om man gasar på lite så dröjer det inte länge innan ni kommer närmare och närmare igen.

    Om en älg springer ut på vägen, använder ni min kvaddade bil då som redskap för att krossa älgjäveln eller hinner ni bromsa på den halvsekund ni har på er att reagera när jag sen trycker ner bromsen?

    Många gånger har jag hållt åt sidan om det kommit vägrenar (inte såna som lever) men ändå ligger ni kvar där.

    What's the fucking problem? Sluta utsätta min familj för fara era dumjönsar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Svar på tråden Yrkestrafik, avstånd...
  • Äldre 13 Sep 16:38
    #1

    Inte bara yrkestrafik som ligger en i röven händer för ofta att privatpersoner ligger mig i röven. 

    Sen kör jag en mindre företagsbil i mitt jobb och även om jag kan vara stressad ligger jag inte folk i röven för jag vet hur irriterande det är. 

  • Äldre 13 Sep 16:39
    #2
    student2013 skrev 2017-09-13 16:38:18 följande:
    Inte bara yrkestrafik som ligger en i röven händer för ofta att privatpersoner ligger mig i röven. 

    Sen kör jag en mindre företagsbil i mitt jobb och även om jag kan vara stressad ligger jag inte folk i röven för jag vet hur irriterande det är. 
    Håller med.
  • Anonym (peate­r) Trådstartaren
    Äldre 13 Sep 23:08
    #3
    Nandez skrev 2017-09-13 16:39:49 följande:

    Håller med.


    Jo men det är dubbelt så illa att få en lastbil i häcken än en bil, eller åtminstone är risken att förvandlas till en hopslaffsad blodpöl större om man råkar bli inmejad av en lastbil i framförvarande hinder om man måste bromsa (jag gillar inte att ligga mellan två lastbilar t.ex...
  • Anonym (långt­radare­)
    Äldre 14 Sep 00:16
    #4

    Många i min bransch verkar tro att inte bara de själva är odödliga, utan att även alla andra är det, så länge de sitter i en metallburk.

Svar på tråden Yrkestrafik, avstånd...