• DesireDess

    Smärta 'i äggstockarna' 5 dagar efter ÄL : Fäst-smärta?

    Hej. Hade ägglossning förra veckan, med positiva äl-test ons och tors, och alla vanliga äl-symptom (flytningar och smått smärta från äggstockarna till och från). Och vi hade sex vid äl. Sen nu mån-tis så fick jag samma smärta från äggstockarna som jag brukar ha vid äl, men vet ju som sagt att den var 4-5 dagar innan. Kan det möjligen vara så att jag är gravid och dat är ägget som fäst som jag känt av? Någon som haft liknande? Var ni gravida? *hoppas!*

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-13 16:05
    *edit* smärtan hänger visst med idag också, drog precis till rejält i båda äggstockarna.

  • Svar på tråden Smärta 'i äggstockarna' 5 dagar efter ÄL : Fäst-smärta?
  • Moodie

    Följer tråden! Är själv på ÄL+6 och känner att det hugger till i äggstockarna ibland!

  • DesireDess
    Moodie skrev 2017-09-13 16:00:39 följande:

    Följer tråden! Är själv på ÄL+6 och känner att det hugger till i äggstockarna ibland!


    Spännande! Håller tummarna att det är det vi känner! ????
  • Jag är bara jag

    Embryot fäster i livmodern så smärta i äggstockarna har ju inte med det att göra. Livmoderslemhinnan saknar känsel dessutom så man kan inte känna när embryot fäster.

  • FruFalk
    becca90 skrev 2017-09-13 18:59:52 följande:

    Jag har haft molvärk sen äl + 5 jag också! Fattar inte vad det är!!


    Samma här, har haft molande känsla i en vecka i nedre delen av magen, som när jag hade spiral men ändå inte, hade ägglossning för två veckor sedan o ska egentligen ha mens på tisdag... Har aldrig varit med om att min kropp beter sig så här, hoppas verkligen att jag är gravid för annars är det något allvarligt fel med de nedre regionerna.... Gjorde g-test igår men det negativt, antagligen för tidigt, håller tummarna för alla här inne!!
  • Moodie

    Igår och idag har jag haft en annorlunda molvärk i livmodern. Inte som mensvärk då det inte gör ont på det sättet, mer att det spänner/drar. Har aldrig känt nåt liknande förut. Antingen så är det en slump och jag överanalyserar (trots att jag ändå inte känt så mkt förhoppning/testmani denna månad) eller så är det ngt... Är på ÄL+10 och BIM-2. Negativa test med graviditetskollen.

  • becca90
    FruFalk skrev 2017-09-17 09:10:53 följande:

    Samma här, har haft molande känsla i en vecka i nedre delen av magen, som när jag hade spiral men ändå inte, hade ägglossning för två veckor sedan o ska egentligen ha mens på tisdag... Har aldrig varit med om att min kropp beter sig så här, hoppas verkligen att jag är gravid för annars är det något allvarligt fel med de nedre regionerna.... Gjorde g-test igår men det negativt, antagligen för tidigt, håller tummarna för alla här inne!!


    Vi har det exakt samma! Idag även ännu ondare i en äggstock plus ont i bröstvårtorna när jag nuddar dom. Jag har bim tis-tors :)
  • Moodie
    ellinorwe skrev 2017-09-28 18:05:49 följande:

    fick nu ett pluss sen? nyfiken!


    Vart negativt tyvärr, och denna månad är det paus men hoppas på att det tar sig nästa månad :)
  • EternityCroW

    Har precis samma syntom som er andra. Ont sen ÄL+4 då jag kände det som ett kraftigt nålstick ovanför blygdbenet sen fortsatte det med molvärk vid äggstockarna och precis ovanför blygdbenet för att sen sätta sig mest i mitten. Molvärken är kvar, sliter och drar riktigt myclet ibland. Mest när jag sitter ner och böjer mig framåt eller går fort.

    Hur gick det för er andra? Plussade ni?

  • ellinorwe

    Jag ringde gyn efter bim +23 och berättade att jag var orolig över min molvärk trots negativttest och hon berättade att det var troligtvis var cystor jag kände av.

    kan vara så för dig med ifall du fortfarande inte visar positivt. sen finns det ju dom som inte visar positivt förens bim + 10 så än är inte hoppet ute ?

Svar på tråden Smärta 'i äggstockarna' 5 dagar efter ÄL : Fäst-smärta?