• Anonym (Kyrko­val)
    Äldre 13 Sep 19:00
    712 visningar
    6 svar
    6
    712

    Kyrkovalet. Röstade ni i förra kyrkovalet?

    Kyrkovalet. Röstade ni i förra kyrkovalet?

  • Svar på tråden Kyrkovalet. Röstade ni i förra kyrkovalet?
  • Caramb­olan
    Äldre 13 Sep 19:03
    #1

    Ja det gjorde jag.

  • Anonym (Britt­aBerit­)
    Äldre 13 Sep 22:14
    #2

    Nej har gått ur svenska kyrkan och vet inte ens vad det är man röstar om! Kommer inte rösta i år heller såklart

  • Anonym (SD Foreve­r!)
    Äldre 13 Sep 22:20
    #3
    -1
    Anonym (Kyrkoval) skrev 2017-09-13 19:00:26 följande:

    Kyrkovalet. Röstade ni i förra kyrkovalet?


    Nej. Men nu blir det såklart SD!
  • Anonym (City)
    Äldre 13 Sep 22:34
    #4

    Kommer inte ihåg hur jag röstade i förra valet men ska fundera närmare på POSK eller frimodig kyrka detta val. Förstår inte varför SD folk känner att de ska bli medlwmmar nu. Jag undrar i övrigt vad partipolitik har med kyrkan att göra ? Tycker att kyrkan ska få vara kyrka och inte ta över någon slags myndighetsroll som.sista utposten..

    Fattiga och kanske sjuka människor ska ju eg allsentligen våra myndigheter ansvara för. Däremot ska ju alla vara välkomna i kyrkan för att få styrka och känna gemenskap - men att i övrigt låta kyrkan vara en slasktratt för alla samhällsproblem är inte rimligt.

  • Äldre 13 Sep 22:44
    #5
    +1
    Anonym (City) skrev 2017-09-13 22:34:53 följande:

    Kommer inte ihåg hur jag röstade i förra valet men ska fundera närmare på POSK eller frimodig kyrka detta val. Förstår inte varför SD folk känner att de ska bli medlwmmar nu. Jag undrar i övrigt vad partipolitik har med kyrkan att göra ? Tycker att kyrkan ska få vara kyrka och inte ta över någon slags myndighetsroll som.sista utposten..

    Fattiga och kanske sjuka människor ska ju eg allsentligen våra myndigheter ansvara för. Däremot ska ju alla vara välkomna i kyrkan för att få styrka och känna gemenskap - men att i övrigt låta kyrkan vara en slasktratt för alla samhällsproblem är inte rimligt.


    Frimodig kyrka är inte bra tycker jag. De är emot att samkönade ska få vigas i Svenska kyrkan.
  • Anonym (POSK)
    Äldre 14 Sep 15:55
    #6

    Ja jag röstar POSK. Valet står mellan Frimodig kyrka och POSK.

Svar på tråden Kyrkovalet. Röstade ni i förra kyrkovalet?