• ToLi

    SD i kyrkovalet?

    Om någon här funderar på att rösta på SD i kyrkovalet så är jag genuint intresserad av hur ni rättfärdigar det? Jag försöker hitta bibelversen där Jesus säger "Ut med batikhäxorna, ut med packet", men jag kan bara inte hitta det någonstans... Däremot predikade han om kärlek och medmänsklighet mot de utsatta i samhället. Något i stil med "det ni gjort för dessa mina minsta, det har ni också gjort för mig". I MIN värld rimmar det inte så bra med SDs budskap, men tänker du annorlunda, skriv gärna för jag försöker verkligen förstå.

  • Svar på tråden SD i kyrkovalet?
  • John22

    "Då kom en kananeisk kvinna från det området och ropade och sade: Herre, Davids son, förbarma dig över mig. Min dotter plågas svårt av en ond ande.Men han svarade henne icke ett ord. Då trädde hans lärjungar fram och bådo honom och sade: Giv henne besked; hon förföljer oss ju med sitt ropande.Han svarade och sade: Jag är icke utsänd till andra än till de förlorade fåren av Israels hus. Men hon kom fram och föll ned för honom och sade: Herre, hjälp mig.Då svarade han och sade: Det är otillbörligt att taga brödet från barnen och kasta det åt hundarna." - Matteus 15

    Jesus likställer alltså kvinnan med en hund och vill inte hjälpa henne för att hon kommer från fel land.

    Skiter fullständigt i kyrkovalet och kommer inte rösta överhuvudtaget, för övrigt.

  • Thomas3

    SvK sysslar med mycket som det är svårt att hitta en bibelvers för.

    Man gömmer våldtäktsmän och kriminella som skall utvisas
    Man anställer Imamer för att de skall omvända folk till Islam
    Man har slutat att se en livslång relation mellan man och kvinna som ideal
     

  • ToLi

    Jag är själv inte kristen (har varit) men vänder mig till de som är.

    Förövrigt skulle jag gärna ha källor på att kyrkan gömmer "våldtäktsmän och kriminella". Källor som inte kommer från avpixlat eller liknande sidor. Den kommentaren tyder på ett synsätt att människor från andra länder automatiskt faller i de kategorierna - vilken naturligtvis inte stämmer och det vet vi alla.

    Jag bara undrar hur man kan tro på Jesus -som själv var flykting och bodde i Mellanöstern - och samtidigt vilja utvisa människor som flyr för sina liv. Jag får det inte att gå ihop helt enkelt.

  • Anonym (-)

    Politik har inget i kyrkan att göra speciellt SD med sin människosyn

Svar på tråden SD i kyrkovalet?