• minnah88

    Vi som har BIM runt 24/9

    Har BIM runt 24/9 och undrar om vi är fler som vill diskutera symptom och stötta varandra. Häng på isf.

  • Svar på tråden Vi som har BIM runt 24/9
  • Smam

    Hej! Tänkte hoppa in här om jag får, trots att jag har bim 2/10!

    Jag och sambon har försökt få barn sen januari (mitt andra hans första). Vi fick vårat första mf, ett tidigt, i april. Blev gravid i maj igen men sluta i en massa vul som visade bara hinnsäck och tillslut på 12 veckor dagen (första veckan i augusti) fick vi göra en medicinsk hemabort då vi aldrig hittade nått foster.. Jag hade ovanligt högt hcg den grav.

    I måndags hade jag min andra äl efter mf. Har senaste dagarna känt: mol/ilande i livmoder och mot höger äggstock (lika som förra gången, åt höger alltså), humörsvängningar speciellt mot sambon (lika som förra gången), mer kissnödig (också lika förra gången) gasig, halsbränna, ont i korsryggen. Allt detta kan man ju känna/få utan att vara gravid men jag hoppas så gärna. Ibland känner jag att jag hoppas för mycket så jag inbillar mig symptom, liksom känner efter för mycket. Samtidigt känner jag en panik för att bli gravid igen, känns som om de bara komma sluta i mf i vilket fall och börja dra igång en utredning osv osv..

    Känns iaf positivt att många verkar kunna få symptom så tidigt, så hoppas hoppas! Jag kommer vänta till iaf nästa helg innan jag testar

  • mauritzdotter
    3hjärtan skrev 2017-09-26 21:38:15 följande:

    Bim 22/9 och ingen mens ännu. Kom en blodskvätt 21/9 som sen försvann. Får svagt plus på sticka.


    svagt plus är ju bra! Grattis :) <3

    Jag har BIM i morgon tror jag, det brukar variera. inget positivt test än. har molvärk men ingen mens än. Har haft en massa olika symptom som jag hade med min son men vet inte om jag inbillar mig eller inte. Hoppas hoppas. Så länge jag inte får min mens så lever ju hoppet :) 
  • Julie17

    Är det några mer kvar nu som passerat BIM och ännu väntar otåligt på mens eller plus?
    Blir ju galen! Det är som att kroppen vet att man så gärna vill och bestämmer sig för att jävlas genom att försena mensen!

  • Anonym (Alohomora)

    BIM i måndags, fortfarande ingen mens men jag har inte vågat testa än....

    Tror jag har ett helt gäng symptom, så hoppas verkligen! Måste våga köpa ett test! :o

  • Strawberrybrud
    Julie17 skrev 2017-09-27 13:34:45 följande:

    Är det några mer kvar nu som passerat BIM och ännu väntar otåligt på mens eller plus?

    Blir ju galen! Det är som att kroppen vet att man så gärna vill och bestämmer sig för att jävlas genom att försena mensen!


    jag borde ha passerat BIM! Men hade sen äl, 10 dagar sen (tror jag). Och hade bim i söndags.. så jag HOPPAS! Dock är testerna negativa men det är ju lite tidigt än
  • Lindalängtar

    Jag har inte 100 koll på bim men antingen var den i söndags eller imorgon, fick imorse hemska smärtor som krukor komma samtidigt som mens men ingen mens i sikte ännu, funderar på att ta ett test imorgon bitti om den håller sig borta vill säga annars har planen varit test 1/10 men kan ju ta ett då också annars ;)

  • mauritzdotter
    Lindalängtar skrev 2017-09-27 15:03:56 följande:

    Jag har inte 100 koll på bim men antingen var den i söndags eller imorgon, fick imorse hemska smärtor som krukor komma samtidigt som mens men ingen mens i sikte ännu, funderar på att ta ett test imorgon bitti om den håller sig borta vill säga annars har planen varit test 1/10 men kan ju ta ett då också annars ;)


    Jag har också haft molvärk och trott flera ggr att nu kommer mensen.. men inte det inte. Vilket är positivt men får ju inget positivt test så då blir man ju lite besviken.. Är det nån som har koll på om man kan vara gravid och mensen är sen men inget positivt test? Har en massa symptom som liknar min förra graviditet, men då var det väldigt oplanerat och jag försökte ignorera alla tecken på att jag var gravid.. så detta med att längta och planera är nytt och otroligt frustrerande...
  • Lillmyran79

    Nähä :(
    tog cb early idag men negativt :(
    har bim nu 26-28 så det borde ju ha gett utslag om det skulle vara positivt kan jag tycka?!
    ingen mens eller mensvärk i sikte, har faktist inga symptom alls överhuvudtaget, varken mens eller grav ????
    Får väll bara inse att det är kroppen och knoppen som spökar ????

  • Smam
    mauritzdotter skrev 2017-09-27 15:18:47 följande:

    Jag har också haft molvärk och trott flera ggr att nu kommer mensen.. men inte det inte. Vilket är positivt men får ju inget positivt test så då blir man ju lite besviken.. Är det nån som har koll på om man kan vara gravid och mensen är sen men inget positivt test? Har en massa symptom som liknar min förra graviditet, men då var det väldigt oplanerat och jag försökte ignorera alla tecken på att jag var gravid.. så detta med att längta och planera är nytt och otroligt frustrerande...


    Om jag inte är ute och cyklar har vissa sån otur att de kan ta upp till flera veckor efter bim innan test visar, tror de kan bero på att hcg är lågt/ökar sakta. Så ge inte upp än! :)
Svar på tråden Vi som har BIM runt 24/9