• Anonym (?)
    Äldre 14 Sep 22:11
    2090 visningar
    5 svar
    5
    2090

    Lämpligt att ge en present till sin uppsatshandledare?

    Tycker ni att det är lämpligt att ge en liten present som tack till sin uppsatshandledare? Handledaren betygsätter inte uppsatsen men har varit examinerande lärare i olika kurser tidigare terminer. Om det är ok, har ni några ideer på vad man kan ge? Jag är tjej och det är hon också om det spelar någon roll. 

  • Svar på tråden Lämpligt att ge en present till sin uppsatshandledare?
  • Äldre 14 Sep 22:15
    #1

    Egentligen inte, men en burk hemkokt sylt eller liknande kan man väl ge till de flesta.

  • w123
    Äldre 14 Sep 22:16
    #2
    Anonym (?) skrev 2017-09-14 22:11:55 följande:

    Tycker ni att det är lämpligt att ge en liten present som tack till sin uppsatshandledare? Handledaren betygsätter inte uppsatsen men har varit examinerande lärare i olika kurser tidigare terminer. Om det är ok, har ni några ideer på vad man kan ge? Jag är tjej och det är hon också om det spelar någon roll. 


    Inga presenter så länge du är kvar som student. När du är klar kan du ge en present.
  • Anonym (gl)
    Äldre 14 Sep 22:19
    #3

    Nej inga presenter. Det kan räknas som muta om det överstiger ett visst värde. Det ger också lite konstiga vibbar "jag  måste ge presenter för att klara kursen/bli omtyckt". Lite som att komma med ett rött äpple.

  • Anonym (Lekto­r)
    Äldre 14 Sep 22:48
    #4

    En gång fick jag ett fint kort och ett doftljus från två studenter jag hade handlett. Blev jätteglad! Fick det efter deras avslutande seminarium. Kollegor till mig har fått choklad och vin. Tycker dock eg inte att alkohol är lämpligt. Men choklad eller en blomma tycker jag är bra. Det är ju tanken som räknas. Jag blev jätteglad!

  • Anonym (Lisab­eth)
    Äldre 14 Sep 23:00
    #5

    Jag har fått en gåva någon enstaka gång när jag handlett uppsatser efter att oppositions-seminariet är avklarat. Tex fick jag en fin anteckningsbok en gång, en annan gång fick jag en sak som hade med uppsats-temat att göra. Det har alltså inte varit några dyra grejer och de har bara getts vid undantagstillfällen. 

Svar på tråden Lämpligt att ge en present till sin uppsatshandledare?