• Anonym (?)

    Hur mycket tjänar ni som förskollärare i Stockholm?

    Finns det någon här som jobbar som förskollärare i Stockholm och kan berätta hur mycket ni tjänar? Berätta också gärna vad ni har för utbildning och hur mycket erfarenhet ni har. 

  • Svar på tråden Hur mycket tjänar ni som förskollärare i Stockholm?
  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2017-09-14 23:11:43 följande:

    Finns det någon här som jobbar som förskollärare i Stockholm och kan berätta hur mycket ni tjänar? Berätta också gärna vad ni har för utbildning och hur mycket erfarenhet ni har. 


    Eller ja, menar snarare var ni har läst er utbildning. Spelar detta någon roll när det gäller lönesättningen?
  • Anonym (Förskolechef)

    Min kompis är chef för en kommunal förskoleenhet och enl henne begär och får nyexade förskollärare 35 000 i Sthlm dag.

    Förskollärare som jobbat ett tag ligger efter de nya, många ligger på 31- 33 000.

    Själv har jag 31 500. Pluggade på dåvarande lärarhögskolan här i sthlm.

  • Anonym (lärare)

    I förorterna ligger ingång på ca 29.000. Lönen du beskriver är mer än högstadielärarlön. Jag har + 35.000 och är lärare men har också jobbat i flera år.

    Kanske dock att det i innerstan ser annorlunda ut.

    En vän som är förskolechef har ca 34 0000.

  • Anonym (Förskolechef)

    Jag hittar inte på och min info gäller Rinkeby -en förort. Nyexade begär, och får, 35 000 idag. Det var länge sedan jag hörde talas om en förskollärare som tjänar under 30 000 i Stockholm. Lönerna har rusat. Jag gick från 23000 till 29000 på en gång när jag bytte från en annan kommun 2010.

    Jag vet vad jag och mina kollegor tjänar. :)

    Din vän har mycket låg lön för att vara fskchef fast hen kanske bara är chef för en förskola? Kommunala förskolechefer kan ju ha allt mellan 2 och 7 förskolor. Min vän tjänar 52 500.

    Det här är siffror som går att kollas upp, jag har ingen anledning att hitta på.

    Ha en bra dag alla!

Svar på tråden Hur mycket tjänar ni som förskollärare i Stockholm?