• Anonym (Hjälp nån mer?)
    Äldre 15 Sep 01:59
    3642 visningar
    2 svar
    2
    3642

    Förhållandet efter abort

    Jag är en 21 årig tjej som för en vecka sedan gjorde abort. Jag och min pojkvän har inte kännt varandra med en 3 månader och det kom olägligt helt enkelt.. jag vill verkligen ha barn och gjorde en abort för två år sedan som resulterade i att exet inte ville ha barn just då och jag hamna i gråt och barnlängtan och tårar varje kväll tills jag och exet bestämde oss för att det funkade inte då jag inte kunde släppa aborten med honom.. så ett år efter det gick vi skilda vägar.

    Nu när jag nyligt gjort abort igen faller allt ihop som ett korthus. Dom satte in en spiral och jag har väldigt ont och kan knappt sova på kvällarna ligger bara å grubblar om barn, är så sjukt ledsen och allt mitt gråtande och barnlängtan har kommit med nykraft trotts att det alldrig försvann helt. Det känns så sjukt orättvist att envisas med en spiral som gör skit ont som ska göra att man inte får barn på 3 år när man så gärna vill ha det. Samt att jag vet inte hur jag ska kunna ha sex eller känna att jag kommer tillbaks till ett bra förhållande för jag tänker hela tiden på barn, det barnet som skulle kunna varit och kan inte låta bli att vara arg på honom och ledsen att han inte förstår mig och att han kan fortsätta sitt liv som vanligt medan jag mår såhär. Men hur skulle han kunna förstå? Han har ju inte samma längtan som mig och han gick ju inte igenom samma sak han stod bara bredvid.

    Jag sjunker bara mer och mer och får så konstiga idéer typ att jag skulle dra ut spiralen och gå och ha sex med vem som helst bara för att få ett barn osv. Jag skulle aldrig göra sak i såna fantasier men det är bara ett exempel hur hjärn spökena leker med mig efter allt det här..

    det känns så jävla tungt och jag vet inte hur jag ska komma tillbaka till vardagen..

  • Svar på tråden Förhållandet efter abort
  • Anonym (Mamma­)
    Äldre 15 Sep 23:34
    #1

    För några år sen så gjorde jag abort mot min vilja, mådde nåt otroligt dåligt över de så har inga tips exat :/ men 2,5 år efter de blev jag gravid igen och killen blev skit sur när jag berätta (fast han är lika skyldig till graviditet) han krävde abort! Bokade tid för abort och väl inne med läkaren så kolla dom men ultraljud inne i mig för att se hur lång gången jag va och på skärmen såg jag en liten prick som va fostret och jag valde att springa därifrån! Idag har jag en son på 4år och pappan är inte med i bilden, han har aldrig träffat pojken o betalar inget för pojken o jag krävde aldrig nåt från han! Din tid kommer och förhoppningsvis med någon som vill ha barn oxå!

  • Äldre 6 Oct 18:07
    #2

    Jag känner igen mig i det du berättar. Jag gjorde abort för snart 1,5år sen som jag eg inte ville och har fått en enorm barnlängtan. Min sambo vill inte skaffa barn med mig i nuläget, han har redan ett. Men jag är 35 och känner mer stress för varje dag som går.

    Jag känner igen de där ?galna? tankarna om att göra vad som helst för att bli gravid igen. Men än har jag inte verkställt någon :) men visst har jag känt mig som ett psykfall mer än en gång det senaste året!

    Du har tid att skaffa barn, men du ska samtidigt inte behöva må som du gör nu. Har du testat att prata med någon? Typ kurator?

Svar på tråden Förhållandet efter abort