• Anonym (Val snart)

    Kyrkovalen. Rösta emot SD!

    Kyrkovalen. Rösta emot SD!

  • Svar på tråden Kyrkovalen. Rösta emot SD!
  • Anonym (Självfallet emot)

    Ser det som självklart att inte rösta på SD.

    Är man det minsta human och har ett fungerande hjärnkontor kommer det inte på fråga.

  • Stårschan

    Ni som av någon anledning tycker att SD hör hemma i kyrkan - vad tänker ni att de ska göra där? Stryka Jesus predikningar ur kyrkans grundvalar? Låta anställa portvakter med k-pist framför kyrkporten som bara släpper in Vit Makt-människor?

  • sextiotalist
    Stårschan skrev 2017-09-15 13:48:37 följande:

    Ni som av någon anledning tycker att SD hör hemma i kyrkan - vad tänker ni att de ska göra där? Stryka Jesus predikningar ur kyrkans grundvalar? Låta anställa portvakter med k-pist framför kyrkporten som bara släpper in Vit Makt-människor?


    Förstår inte heller vad SD kan bidra med, eftersom deras värderingar strider emot det kristna budskapet.
    Och om de tror att Svenska Kyrkan har hand om lagstiftningen (dvs det de vill, ändra invandrapolitiken) i riket, så har de fel.

    Men de kan försöka se vad förvaltningen av kyrkans egendomar kan koppla till att förhindra våldtäkter etc (uppenbarligen de som begår av andra än etniskt svenskar vad jag förstått) och gängbråk.


  • sextiotalist
    sdalltheway skrev 2017-09-15 13:46:08 följande:
    Oj då här har vi en som gillar mord våldtäkter och kvinnoförtryck,för de är humant enligt lilla dig 
    Men vad har det med Svenska Kyrkan att göra?
  • Anonym (schmuck)
    Stårschan skrev 2017-09-15 13:48:37 följande:

    Ni som av någon anledning tycker att SD hör hemma i kyrkan - vad tänker ni att de ska göra där? Stryka Jesus predikningar ur kyrkans grundvalar? Låta anställa portvakter med k-pist framför kyrkporten som bara släpper in Vit Makt-människor?


    Det finns SD-sympatisörer inom alla möjliga grupper, både bland invandrare och judar.
  • Stårschan
    Anonym (schmuck) skrev 2017-09-15 13:57:42 följande:
    Det finns SD-sympatisörer inom alla möjliga grupper, både bland invandrare och judar.
    Men min fråga kvarstår - vad vill SD göra med kyrkan? Och vad tror Bill och Bull att SD vill göra med kyrkan? Enligt Jimmie Åkesson har kyrkan frångått de svenska traditionerna. Vilka traditioner är det han pratar om, och vad är det egentligen som ska "rättas till". Ska kyrkan inte längre vara öppen och välkomnande? Ska den sluta upp med den kristliga andan att vara en tillflyktsort för förföljda? Jag väntar fortfarande på någon sorts klargörande.
  • Anonym (da)

    Kyrkan är ändå inte så mycket till kyrka längre, den har blivit dekadent institution som försöker passa alla, utom just de som är traditionellt kristna. Nu är jag inte med i kyrkan då jag inte tror, men hade jag varit troende hade jag aldrig varit med i svenska kyrkan, utan försökt hitta en riktig kyrka som har övertygelse i sina värderingar och som inte försöker anpassa sig efter allt och alla.

    Tycker absolut man ska få rösta SD i kyrkvalet om man vill det, de lär ju inte förstöra mer än vad de som styr idag redan har gjort.

Svar på tråden Kyrkovalen. Rösta emot SD!