• Anonym (Sorg)

    Min bebis kommer dö

    Min bebis kommer dö. Jag är utom mig och vet inte hur jag ska överleva.

    Han föddes för tidigt helt frisk men insjuknade i hjärninflammation 11 dagar efter födseln. Han är idag 8 veckor.

    Vi har honom hemma nu och inväntar det oundvikliga efter en dödsdom från läkarna.

    Snälla hjälp mig någon ???? Hur ska jag kunna se på när min älskade lilla kille drar efter andan?

    Jag vill krypa ur min egna kropp, känns som jag dör med honom.

    Hur ska jag leva vidare efter det här

  • Svar på tråden Min bebis kommer dö
  • Anonym (bj)

    Det var mycket tråkigt att höra. Vad har ni fått för tidsperspektiv. Är det timmar, dagar eller veckor?
    Tänker på dig!

  • Anonym (Fy)

    Fy farao vilken jobbig sitts! Att invänta ngt så svårt. Vi människor går igenom helt fasansfulla saker här i livet tyvärr.. död och plågor är också en del i livet likasom lycka och framgång. Jag tror att samhället har byggt upp att livet ska va någon slags utopi men att hantera sjukdom och död är vi inte lika duktiga på generellt.

    Det är helt fruktansvärt jobbigt för dig att gå igenom en sådan sak. Ta en dag i taget.. när stunden e kommen får man andas sig igenom det sekund för sekund som bli till minuter som blir till timmar som blir till dagar etc..

    Att acceptera svåra ting är nästan omöjligt först men man lär sig hantera det.. det går! <3

    Sörj det som man hatar.. att det blev såhär och tänk på det positiva att ni ens får ha en sån liten kille i ert liv.. tänk om ni inte fick ha honom alls..

    Det är ok att va förlamad av sorg ett tag.. man tar sig igenom saker vare sig man vill eller ej.

    Stor kram

  • Anonym (N)

    Så fruktansvärt sorgligt att läsa om den levande mardröm du befinner dig i just nu. Vad jag än säger, förstår jag att jag inte kan trösta dig. Men jag vill ändå berätta att ett par jag känner miste sitt för tidigt födda barn för ett par år sedan.

    Deras barn blev två månader. Sorgen kommer förstås aldrig att försvinna, men i dag tycker de ändå att de lever ett bra liv. De har fått ett lillasyskon till barnet de miste, och trots att de inte trodde det när det värsta hände, går livet ändå vidare. Det blir inte som man hade hoppats, tänkt och trott. Och det kommer aldrig sluta göra ont. Men för varje dag blir det lite, lite ljusare, och till slut kommer dagar som känns mer glada än ledsna. 

    Så är det i alla fall för mina vänner, och jag hoppas att du så småningom kommer hamna där också. Även om jag förstår att det känns avlägset just nu, när du befinner dig mitt i det svåraste vi människor kan uppleva. 

    Jag känner med dig, Från djupet av mitt hjärta. 

    Många kramar

    N

  • naranja

    En doktor ska aldrig ge ut dodsdomar, det finns alltid hopp! var stark och forsok ge din bebis tro att ni kommer klara detta. Love.

  • Anonym (A)

    Jag håller med, läkarna vet inte allt. Tänker på er..

  • Anonym (Mirakel sker)

    Det stod t.om i Aftonbladet om hur stark kraft bönen har. Be för barnet och ge healing/hitta någon som han ge healing. Det funkar även på distans.

    Mirakel sker hela tiden.

  • Anonym (suck)
    Anonym (Mirakel sker) skrev 2017-09-17 10:51:42 följande:

    Det stod t.om i Aftonbladet om hur stark kraft bönen har. Be för barnet och ge healing/hitta någon som han ge healing. Det funkar även på distans.

    Mirakel sker hela tiden.


    Varför hålla på att ge falska hopp när Ts vet att barnet kommer dö? Nej, inget barn som är svårt sjukt kommer överleva för att en ber. Herregud.
  • Anonym (Frida)

    Jag har en vän och hennes son fick också hjärnhinneinflammation strax efter födseln. Läkarna sa rätt ut att han kommer dö. Der gick mot alla odds bra, och han är nu en frisk 5 åring. Vet att det inte slutar lyckligt för alla, men ville iallafall ge er lite hopp. Lycka till!! Kram!

  • Konservativ

    Beklagar. Hemskt besked som ni fick.

    Sörj. Gråt. Prata med din man och krama varandra. 

    Låt  din man sörja på sitt vis. Tyvärr kan en sån här sak göra att paret splittras upp för man förstår inte varandras sätt att sörja. 

  • Anonym (Lilo)
    Anonym (Frida) skrev 2017-09-17 10:56:28 följande:

    Jag har en vän och hennes son fick också hjärnhinneinflammation strax efter födseln. Läkarna sa rätt ut att han kommer dö. Der gick mot alla odds bra, och han är nu en frisk 5 åring. Vet att det inte slutar lyckligt för alla, men ville iallafall ge er lite hopp. Lycka till!! Kram!


    Hjärninflammation ska INTE förväxlas med hjärnhinneinflammation...
Svar på tråden Min bebis kommer dö