• Äldre 17 Sep 12:37
    1969 visningar
    4 svar
    4
    1969

    3 misslyckade IVF - värt att fortsätta?

    Hej!

    Jag har läst i en massa trådar här men hittar inte riktigt det jag söker. Jag skulle egentligen vilja veta hur många försök som är vettigt att göra. Jag är nästan 39 år och vi har gjort 3 IVF-försök med varierande resultat. Jag har inte blivit gravid på något av dem och har fått ut antal ägg mellan 7 och 0... Hur många försök har ni gjort? Jag letar naturligtvis solskenshistorier här :) Kan tillägga att mitt AMH är 0,1 vilket ju är väldigt lågt... Läkarna har sagt att de inte kan säga att det är helt kört men mycket liten chans att det ska lyckas, och eftersom jag har fått ut färre och färre ägg för varje försök så verkar det inte direkt lovande nu.
    Kram till alla som orkar hålla på med det här. Själv mår jag fruktansvärt dåligt psykiskt av det.

  • Svar på tråden 3 misslyckade IVF - värt att fortsätta?
  • Äldre 17 Sep 13:10
    #1

    Vi gjorde 8 ivf och 9 insättningar innan det lyckades. Jag fick ut rätt många ägg varje gång, men de delade sig dåligt och vi fick nästan aldrig några till frysen.

    Om läkarna tror det är små chanser kanske det är bättre att gå vidare med äggdonation?

  • Äldre 17 Sep 13:47
    #2

    Sätt in två samtidigt om du inte testat det. För många tar det sig då eftersom det får igång kroppen mer så att säga.

  • Äldre 17 Sep 15:06
    #3

    Tack så mycket för era svar! Planen var att sätta in 2 st den här gången men eftersom det endast blev ett ägg och det var för dåligt för att befruktas, så blev det ju inte så. Jag tänkte mest höra hur många försök som är "normalt" innan man börjar fundera på andra alternativ. Jag tänker att 3 försök inte är så mycket, medan läkarna menar att det är många. Så därför vill jag höra hur många försök andra har gjort.
    Tack för att ni tog er tid!

  • Äldre 17 Sep 15:38
    #4

    Vi lyckades på 4:e ICSIn trots att vi de 3 första försöken inte fick ett enda embryo till frys och vi i 4e försöket blev tvingade till att avbryta efter äggplock och låta embryona mellanlanda i frysen p.g.a cellförändringar hos mig. Skillnaden sista gången var att jag lyckades snacka mig till Menopur som stimulering (min teori att det gjorde susen för oss)

Svar på tråden 3 misslyckade IVF - värt att fortsätta?