• jwuuulia95

    Resa vidare eller skaffa jobb?

    Sitter i den sitsen just nu då jag inte längre vet om jag skall skaffa jobb eftersom det är vad folk förväntas och att jag är i den "åldern" (22) nu eller om jag skall fortsätta resa och leva ovetandes om framtiden. 

    Har under två år rest till både England och USA och känner väl att jag börjar bli rastlös igen efter bara 2 veckor tillbaka i sverige. Söker jobb som en galning för att få pengar men också sysselsättning men ingenting lockar mig då jag inte har en aning om vad jag vill jobba med. Jag har dock en stor skuld hos CSN och min mamma som skall börjas betala januari 2018 och även om det inte är en stor summa varje månad så är det ändå en kostnad jag måste tänka på och som på något sätt håller mig tillbaka lite från att bara dra. 

    Alla förväntar sig att jag efter 2 år är färdig och klar med resandet medans jag själv är så rastlös och orkeslös varje gång jag kommer tillbaka till Sverige så vill jag bara härifrån samtidigt som det känns som att jag sviker familjen lite med att spendera så lite tid med dom. Vad skall jag göra ?? Skall jag vänta ett tag och se hur jag känner eller skall jag följa min vilja trots skuld och skuldkänslor ? 

  • Svar på tråden Resa vidare eller skaffa jobb?
  • Lena

    Flygvärdinna, reseledare, säljare, lastbilschaufför det finns flera jobb där man reser. Det låter som ett alternativ för dig.

  • Nandez
    Lena skrev 2017-09-18 06:32:00 följande:
    Flygvärdinna, reseledare, säljare, lastbilschaufför det finns flera jobb där man reser. Det låter som ett alternativ för dig.
    Håller med.
Svar på tråden Resa vidare eller skaffa jobb?