• Äldre 18 Sep 13:23
    713 visningar
    3 svar
    3
    713

    Nidblödning?

    Hej,

    Någon som har erfarenhet av nidblödningar? Jag har googlat (såklart) men blir nog mer förvirrad än klok av det.

    Jag och min kille har bestämt att vi är redo för första barnet. Jag slutade med p-piller i juli och fick min mens den 25/8. Vi bestämde att vi inte ska försöka pricka ägglossning direkt utan det "blir som det blir" i början. Men vi hade sex runt tiden då ägglossningen rent logiskt borde ha varit (men vet ju inte helt då jag inte vet hur regelbunden mensen är nu direkt efter piller-stopp... var för övrigt helt blödningsfri på mina senaste p-piller så har inte blött på ca 2 år).
    Idag (18/9) kom det en liten blödning, men mer rosa än mensröd. Mensen borde jag inte få förrän senare i veckan (runt 24e om cykeln är regelbunden).
    Kan detta vara en nidblödning? Hur länge kan en sån i så fall hålla på? Och kan man ha värk liknande mensvärk när detta sker?

    Tacksam för svar om ev erfarenheter,
    Hälsningar,
    Josefin

  • Svar på tråden Nidblödning?
  • VemEJa­g
    Äldre 19 Sep 11:43
    #1

    Hej! Jag är i samma situation som du. Ätit P-piller i flera år men slutade i augusti och fick min mens den 23/8. Kände av något som jag tror kan ha varit ägglossning den 4/9 och hade en liten blödning (kanske nidblödning då det var lite brunt i flytningarna) den 13/9. Fick en liten blödning igår (också bara lite brunt) och trodde det var början på mensen men har fortfarande inte blödit mer efter det. Testen visar negativt. :/

    Man hoppas ju och är rädd för att hoppas för mycket. Det känns också som att man bör ha ganska mycket tur om det ska funka på första försöket. Samtidigt hinner jag tänka "varför skulle annars mensen vara så konstig?"

  • Äldre 20 Sep 07:16
    #2
    VemEJag skrev 2017-09-19 11:43:30 följande:

    Hej! Jag är i samma situation som du. Ätit P-piller i flera år men slutade i augusti och fick min mens den 23/8. Kände av något som jag tror kan ha varit ägglossning den 4/9 och hade en liten blödning (kanske nidblödning då det var lite brunt i flytningarna) den 13/9. Fick en liten blödning igår (också bara lite brunt) och trodde det var början på mensen men har fortfarande inte blödit mer efter det. Testen visar negativt. :/

    Man hoppas ju och är rädd för att hoppas för mycket. Det känns också som att man bör ha ganska mycket tur om det ska funka på första försöket. Samtidigt hinner jag tänka "varför skulle annars mensen vara så konstig?"


    Tyvärr var det mensen som var supertidig för min del. Det kom igång sen dagen efter jag skrev här.
    Hoppas på tur för dej!
    Vi har ju, som jag nämnde i förra meddelandet också tror jag, bestämt oss för att det i början får bli som det blir. Men självklart hoppades jag ju lite trots det! Det är nog naturligt att gå och hoppas. När är din mens beräknad? Kanske var det bara för tidigt med testet?
  • VemEJa­g
    Äldre 21 Sep 08:19
    #3

    Min mens kom också igång sen. Så får hoppas på plus nästa månad.

    Vi låter det också bara bli som det blir och jag gär inga ägglossningstest. Det kanske blir aktuellt att göra det efter flera månaders försök :)

Svar på tråden Nidblödning?