• Anonym (Biggan)

    Hur blev det för er när ni gått ner väldigt mycket i vikt?

    Plötsligt händer det. Sånt som händer andra, men inte mig. Jag fann min metod för viktminskning som fungerade! Nu är jag på väg, även om det är väldigt många kilon kvar så kommer jag att fixa det

    Hur förändrades ert liv när övervikten försvann eller minskades radikalt?

    Blir ni som är/var singel mer uppvaktade nu? Känner ni er snyggare? Lättare/roligare att ha sex? Kläder? Lättare att få jobb osv?

  • Svar på tråden Hur blev det för er när ni gått ner väldigt mycket i vikt?
  • Anonym (reklam?)

    Är detta en smygreklamtråd där du snart kommer börja promota nåt piller eller dietdryck? Eller har du bara precis börjat och inte gått ner något själv än? 
    För om du redan gått ner själv kan du ju börja med att berätta vilka skillnader i livet du känner. 

  • Anonym (Biggan)
    Anonym (reklam?) skrev 2017-09-18 13:47:11 följande:

    Är detta en smygreklamtråd där du snart kommer börja promota nåt piller eller dietdryck? Eller har du bara precis börjat och inte gått ner något själv än? 

    För om du redan gått ner själv kan du ju börja med att berätta vilka skillnader i livet du känner. 


    Nä, ingen smygreklam. Gått ner 12 kilo men känner ingen större skillnad ännu.
  • Anonym (XxX)

    Jag har gått ner lite över 50 kg, var runt 30 när detta skedde. Jag fick en helt annan livsgnista. Från att nästan ha isolerat mig från omvärlden så vågade jag ta mig ut, äta ute, prova kläder, gå ut på krogen, ta kontakt med människor. Jag fick ett självförtroende som gjorde att jag fick ett bra jobb och till slut vågade ta steget att studera vidare. Jag vågar ta plats och har slutat att be om ursäkt för att jag finns. 

    Nu har jag visserligen varit gift under hela min resa, min man älskade mig lika mycket då som han gör nu. Men jag förnekar inte att det känns trevligt att få lite bekräftelse när man är ute och det är helt ok för min man att jag flirtar lite (går givetvis aldrig över gränsen eller promotar mig själv som singel). 

    Min kropp ser visserligen ut lite som en tågolycka under kläderna, men det bryr varken jag eller min man oss om. Jag känner mig mycket sexigare och snyggare nu. Det bästa av allt är egentligen att jag inte har ont i kroppen längre och jag har ett betydligt mer aktivt liv.

  • Anonym (Saga)
    Anonym (Biggan) skrev 2017-09-18 13:35:03 följande:

    Plötsligt händer det. Sånt som händer andra, men inte mig. Jag fann min metod för viktminskning som fungerade! Nu är jag på väg, även om det är väldigt många kilon kvar så kommer jag att fixa det

    Hur förändrades ert liv när övervikten försvann eller minskades radikalt?

    Blir ni som är/var singel mer uppvaktade nu? Känner ni er snyggare? Lättare/roligare att ha sex? Kläder? Lättare att få jobb osv?


    Blir definitivt mer uppvaktad, känner mig snyggare, bättre självförtroende, alla kläder sitter snyggt nu när man har XS istället för XL som jag hade förut.


    Kommer tyvärr alltid ha kvar den där känslan att något fattas. 

  • nevermind
    Anonym (Biggan) skrev 2017-09-18 13:54:32 följande:
    Nä, ingen smygreklam. Gått ner 12 kilo men känner ingen större skillnad ännu.
    Hur gjorde du då??
  • S c h n a

    Jag vet inte vad som räknas som mycket men jag har nyligen gått ner lite över 20 kg utan att ha gjort något särskilt, och det har möjligen bara känts lite oroväckande. Men ja, folk har nog varit lite trevligare senaste tiden.

  • Anonym (Biggan)
    nevermind skrev 2017-09-18 19:06:42 följande:

    Hur gjorde du då??


    Jag tänker mig för vad jag äter helt enkelt och äter inget socker.
  • Anonym (Biggan)
    Anonym (XxX) skrev 2017-09-18 16:45:31 följande:

    Jag har gått ner lite över 50 kg, var runt 30 när detta skedde. Jag fick en helt annan livsgnista. Från att nästan ha isolerat mig från omvärlden så vågade jag ta mig ut, äta ute, prova kläder, gå ut på krogen, ta kontakt med människor. Jag fick ett självförtroende som gjorde att jag fick ett bra jobb och till slut vågade ta steget att studera vidare. Jag vågar ta plats och har slutat att be om ursäkt för att jag finns. 

    Nu har jag visserligen varit gift under hela min resa, min man älskade mig lika mycket då som han gör nu. Men jag förnekar inte att det känns trevligt att få lite bekräftelse när man är ute och det är helt ok för min man att jag flirtar lite (går givetvis aldrig över gränsen eller promotar mig själv som singel). 

    Min kropp ser visserligen ut lite som en tågolycka under kläderna, men det bryr varken jag eller min man oss om. Jag känner mig mycket sexigare och snyggare nu. Det bästa av allt är egentligen att jag inte har ont i kroppen längre och jag har ett betydligt mer aktivt liv.


    Låter helt fantastiskt, tack snälla du för att du delar med dig och inspirerar!!!
  • Anonym (Biggan)

    Finns fler som vill dela med sig? Jag är den eviga singeln så det jag hoppas allra mest är att finna en go kille.

  • Anonym (Biggan)

    Finns fler som vill dela med sig? Jag är den eviga singeln så det jag hoppas allra mest är att finna en go kille.

  • Anonym (Lovisa)

    Vad kul att du har hittat något som fungerar för dig! 12 kilo är jättemycket.

    Jag gick ner från 105 kilo till 65, men då hade jag gått upp pågrund av sjukdom och gick ner då jag fick rätt behandling. Jag var så stor i sju år.

    Jag hade ju varit normalviktig större delen av mitt liv, men ändå vant mig vid att vara tjock. Den största skillnaden var kläder, jag hade storlek 48 när jag var som störst och kunde inte köpa kläder i vanliga affärer. Det var rätt deprimerande att handla på nätet också, först fanns det kanske 827 tröjor så kryssade man i vilken storlek man hade och helt plötsligt fanns det 30 tröjor, det var rätt tufft mentalt.

    Det är stor skillnad då jag åker kommunalt också, förr fick jag trycka ihop mig för att inte ta upp mer än mitt säte.

    Jag känner mig hälsosammare nu, jag orkar mer och känner mig snyggare. Jag hittade min pojkvän då jag var som störst, vad gäller dejtande, umgås med vänner och så är det inte vikten som spelar roll.

Svar på tråden Hur blev det för er när ni gått ner väldigt mycket i vikt?