• Anonym (trött)

    Någon mer som tröttna på FL bot moderatorer?

    Häromdagen blev jag portad på FL för att jag skrivit ett "rasistiskt" inlägg i en debatt som handlade om att invandrarkvinnor väljer bort svenska män, jag motsatte mig det och menade på att det snarare är tvärtom att svenska kvinnor oftare väljer bort invandrarmän, av någon anledning verkar någon ha tyckt det var rasistiskt och anmält det och det gick igenom utan omsvep.

    Detta är inte första gången det händer, alla anmälningar verkar gå igenom per automatik utan kontroll och baserar sig antagligen på rödflaggade ord och meningar utan att ta dess sammanhang i beräkning Ex. Någon startar en tråd om bajs, bajs är rödflaggat, så fort någon skriver ordet bajs i sitt inlägg och det anmäls så går det igenom.

    Givetvis används detta flitigt av människor som vill tysta meningsmotståndare. Vill man få tyst på någon oavsett vad personen skriver så anmäler man och vips så går det igenom. Till exempel kan man kalla någon för vad man vill, bara man är först på anmäla knappen så....

    Fler som har samma erfarenheter?

  • Svar på tråden Någon mer som tröttna på FL bot moderatorer?
  • Anonym (.)

    Jag känner igen det där. Jag har inte själv fått inlägg bortplockade men har varit med om att man, för en gångs skull, har fått till en sansad och nyanserad diskussion om invandring och så tas tråden bort eller rensas på en massa inlägg. Hur ska man kunna hejda rasismen i samhället om de enda forum där invandringens baksidor får diskuteras är de som drivs av rasister?

  • Anonym (Tröttsamt)

    Inget jag känner igen. Däremot tycker jag det är oerhört tröttsamt med det ständiga gnället på modereringen.

    Lider man av grava anpassningssvårigheter är Flashback ett lämpligare forum.

  • Anonym (trött)
    Anonym (.) skrev 2017-09-18 15:35:44 följande:

    Jag känner igen det där. Jag har inte själv fått inlägg bortplockade men har varit med om att man, för en gångs skull, har fått till en sansad och nyanserad diskussion om invandring och så tas tråden bort eller rensas på en massa inlägg. Hur ska man kunna hejda rasismen i samhället om de enda forum där invandringens baksidor får diskuteras är de som drivs av rasister?


    Ja dels det, men jag tycker problemet egentligen slår igenom i vilken debatt som helst, är det fritt fram att anmäla och det trillar igenom utan någon egentlig kontroll så kommer det missbrukas
  • Anonym (trött)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2017-09-18 15:45:48 följande:

    Inget jag känner igen. Däremot tycker jag det är oerhört tröttsamt med det ständiga gnället på modereringen.

    Lider man av grava anpassningssvårigheter är Flashback ett lämpligare forum.


    Om du hade läst lite längre än din näsa räcker så hade du kanske lagt märke till att det snarare är BRISTEN på moderering som ifrågasätts.

    Jag har inget emot att inlägg modereras och att det till och med trillar igenom. Det jag ifrågasätter är att de tydligen modereras av botar och alla anmälningar går igenom utan egentlig kontroll.

    Lider man av allergi mot att saker ifrågasätts så har man kanske inget att göra i ett öppet forum öht 
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (trött) skrev 2017-09-18 15:57:24 följande:
    Om du hade läst lite längre än din näsa räcker så hade du kanske lagt märke till att det snarare är BRISTEN på moderering som ifrågasätts.

    Jag har inget emot att inlägg modereras och att det till och med trillar igenom. Det jag ifrågasätter är att de tydligen modereras av botar och alla anmälningar går igenom utan egentlig kontroll.

    Lider man av allergi mot att saker ifrågasätts så har man kanske inget att göra i ett öppet forum öht 
    De du kallar botar är frivilliga och oavlönade moderatorer.

    Du kan väl inbilla dig om du har den läggningen att du blev "portad" av en bot. Förresten hur kommer det sig att du kan skriva här om du blivit portad som du skriver i TS, nytt nick?
  • Forumvärd

    Hej hej!

    Vänd dig till vår support så kan vi förklara varför du fått ditt inlägg borttaget.
    Du hittar oss här:
    support @ familjeliv.se (utan mellanslag)

    Inlägg som bryter mot våra forumregler och/eller svensk lag tar vi bort. Vi raderar även konton som tillhör redan tidigare avstängda medlemmar då det inte är tillåtet att göra grova regelövertramp för att sedan återkomma med ett nytt konto.

    Ha det gott
    Charlotte

Svar på tråden Någon mer som tröttna på FL bot moderatorer?