• Anonym (Kaffedraken)

    Räknas OB med i f.penning som personlig assistent?!

    Arbetar som p.assistent åt en man i rullstol som har assistans 24/7 vilket innebär att vi arbetar 09-17 / 17-09 / 09-09 / 17-17 vardagar samt helger samt röda dagar och storhelger. När vi arbetar jour så påbörjas den sovande jouren kl 00. - 08 vilket innebär att jag får 25kr i timmen. Även om han larmar under natten och jag måste vara vaken får jag fortfarande 25kr i timmen mellan dessa timmar. Övrigt tjänar jag 130kr i timmen men självklart tillkommer kvälls/ helgs /storhelg OB. Jag är tillsvidareanställd så jag har fast anställan men vi alla anställda arbetar på timlön. Jag har jobbat där sedan 2015-11-26 men har arbetat inom bolaget sedan våren 2014, då hos en annan brukare. Min fråga är hur min f.penning kommer baseras på grund av timlön? Jag arbetar drygt 80%. Vi får semesterersättning i lönen. Så en "normal vanlig" månad om jag arbetar mina 80% tjänar jg före skatt ca 23.600kr men efter skatt får jag ut ca 18.500kr. Semesterersättningen är ca 13%. Vi får betalt från f.kassan under den sovande jouren.

  • Svar på tråden Räknas OB med i f.penning som personlig assistent?!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om man jobbar ob på regelbunden basis så räknas det med! Inte om man bara råkat jobba ob någon enstaka gång i månaden!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Kaffedraken)
    EpicNurse skrev 2017-09-18 17:20:31 följande:

    Om man jobbar ob på regelbunden basis så räknas det med! Inte om man bara råkat jobba ob någon enstaka gång i månaden!


    Är det sant?! För jag blev så rädd där! För vi kan ju inte kräva att enbart jobba dag exempelvis utan man för ju en viss anställningsgrad och då är det ju närsom på dygnet man jobbar? Hade jag jobbat 25% är det ju kanske fortfarande ett 17-17 pass och då kan jag ju inte komma undan OBn. Usch det är så svårt detta.
  • Anonym (Kaffedraken)