• Anonym (Kaffedraken)

    Vad är det för blödning 3-4 dagar efter ÄL??

    Måste fråga vad ni tror om detta, och om någon varit med om liknande..
    Jag var hos gynekolog och gjorde vaginalt ultraljud så jag vet att jag hade ÄL den 13 september denna månad, samma dag hade jag också ovanligt ont och kände verkligen av den under halva dagen. I lördags och igår alltså dag 3 och 4 efter ÄL har jag haft bruna flytningar som försvunnit tills idag.

    Vad tror ni det kan vara? Kommer nidblödning såpass tidigt efter ÄL eller kan ÄL blödning komma såpass sent? känner mig förvirrad, aldrig hänt mig tidigare :/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-19 23:03
    Uppdate.. hade precis sex och fick en rosa flytning direkt efter vilket jag aldrig brukar gå heller .. märkligt detta plus har en värk som går ut i ländryggen och haft det hela dagen

  • Svar på tråden Vad är det för blödning 3-4 dagar efter ÄL??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ägget kan inte fästa så tidigt, det måste utvecklas mer först. Och det låter osannolikt att få äl-blödning så sent. Så det är troligast en vanlig liten mellanblödning. :)


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu är jag även oroad över att det kan vara utomkveds, att ägget fastnat i äggledare.. haft det en gång tidigare och har molande värk på vä sida from idag..

  • Anonym (Kaffedraken)
    staaaaar skrev 2017-09-18 20:58:58 följande:

    Nu är jag även oroad över att det kan vara utomkveds, att ägget fastnat i äggledare.. haft det en gång tidigare och har molande värk på vä sida from idag..


    Men det är helt omöjligt att känna av så tidigt. Även om man haft smärta från så tidigt efter äl och det sen visar sig vara utomkveds så är det inte det man har känt. Det är alldeles, alldeles för litet för det. Att känna något innan man ens fått pos test är väldigt osannolikt och tveksamt om det är möjligt.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Kaffedraken)
    staaaaar skrev 2017-09-18 20:55:20 följande:

    hittade precis detta:

    www.niomanader.se/nidationsblodning-nidblodning/

    där står det att nidblödning ska ske 3-8 dygn efter ÄL,

    aldrig haft mellanblödning i mitt liv innan heller..


    Vet inte var de får sin fakta ifrån eller vem som granskat sidan för det står inga referenser eller liknande, alltså är sidan helt opålitlig och i detta fallet också felaktig information.

    Gällande mellanblödning så ska ju nån gång vara den första. Vissa har bara en endaste i hela livet, andra här någon fång om året.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Kaffedraken)
    EpicNurse skrev 2017-09-18 22:02:01 följande:
    Men det är helt omöjligt att känna av så tidigt. Även om man haft smärta från så tidigt efter äl och det sen visar sig vara utomkveds så är det inte det man har känt. Det är alldeles, alldeles för litet för det. Att känna något innan man ens fått pos test är väldigt osannolikt och tveksamt om det är möjligt.
    ok skönt att höra då behöver jag inte oroa mig för det iaf :)

    när jag var hos gyn och gjorde vul 8 januari sa hon att hon såg en äggblåsa som var 14mm och att jag borde få ÄL om 5 dagar, därav att jag trodde det var den 13/9 och även hade smärta den dagen..
  • Anonym (Kaffedraken)
    staaaaar skrev 2017-09-18 22:43:49 följande:

    ok skönt att höra då behöver jag inte oroa mig för det iaf :)

    när jag var hos gyn och gjorde vul 8 januari sa hon att hon såg en äggblåsa som var 14mm och att jag borde få ÄL om 5 dagar, därav att jag trodde det var den 13/9 och även hade smärta den dagen..


    Hon kan omöjligt säga så exakt vilken dag utifrån ul, men om du hade ont den dagen så är det ju sannolikt :)
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Kaffedraken)
    EpicNurse skrev 2017-09-18 23:00:35 följande:
    Hon kan omöjligt säga så exakt vilken dag utifrån ul, men om du hade ont den dagen så är det ju sannolikt :)
    Ja då kan det ju vara så också att ÄL inträffade 1 eller 2 dagar tidigare och isåfall kan det vara dag 5 och det finns en chans till nidblödning i alla fall, vi får se :) har iaf haft som små stick och hugg och molvärk i de trakterna idag och det skulle ju kunna stämma om det är 1 vecka från ÄL idag tex.
  • Anonym (Kaffedraken)

    [quote=78029072][quote-nick]staaaaar skrev 2017-09-19 16:36:27 följande:[/quote-nick]Ja då kan det ju vara så också att ÄL inträffade 1 eller 2 dagar tidigare och isåfall kan det vara dag 5 och det finns en chans till nidblödning i alla fall, vi får se :) har iaf haft som små stick och hugg och molvärk i de trakterna idag och det skulle ju kunna stämma om det är 1 vecka från ÄL idag tex.[/

    Hej! Är typ i samma sits, 4 dagar efter beräknad ÄL fick jag rosa/aprikosfärgat på pappret när jag torkade mig. Detta har hållt i sig hela dagen plus att jag haft mensvärk. Men överallt talar det emot en nid-blödning då det anses för tidigt. Har aldrig haft mellanblödningar/spotting...och ska man ha ont. Är det sen ÄL?

    Hur gick det för dig, så nyfiken?!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Är typ i samma sits, 4 dagar efter beräknad ÄL fick jag rosa/aprikosfärgat på pappret när jag torkade mig. Detta har hållt i sig hela dagen plus att jag haft mensvärk. Men överallt talar det emot en nid-blödning då det anses för tidigt. Har aldrig haft mellanblödningar/spotting...och ska man ha ont. Är det sen ÄL?

    Hur gick det för dig, så nyfiken?![/quote]


    staaaaar skrev 2017-09-19 16:36:27 följande:

    Ja då kan det ju vara så också att ÄL inträffade 1 eller 2 dagar tidigare och isåfall kan det vara dag 5 och det finns en chans till nidblödning i alla fall, vi får se :) har iaf haft som små stick och hugg och molvärk i de trakterna idag och det skulle ju kunna stämma om det är 1 vecka från ÄL idag tex.


  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej jag var till gyn den 24juni för att se om det var något fel i livmodern då jag har haft blödning varannan vecka i ca 6v.

    Jag uteslöt gravid, klamydia och slutade med p-piller 21juni. Gyn sa att det är vanligt att (cerazett) ger sådana blödningar. När hon undersökte mig sa hon att jag har ägglossning ????.

    Jag blev mållös. Jag började små prata och sa att jag precis har slutat med piller och hade sex 23juni dagen innan jag kom dit. I mitt huvud, ingen bra kombo för mig. Ingen plan att skaffa ett barn då jag nu har 3barn, yngsta 16mån.

    Jag åkte efteråt till apotek, köpte dagen efter piller. Läste på beskrivningen: skjuter fram ägglossningen ???? ja det blir lite svårt för mig..

    Tog tablett på kvällen, hade riklig med flytning (om det betyder ägglossning vet jag ej) 26juni = 2dagar efter fick jag lite magont ca 45sec inget mer. Igår mån 28juni = 4dagar efter (ev ägglossning) fick jag en liten blödning (väldigt röd) på kvällen. Vet inte vad det beror på, läste era inlägg men inget passar in. Nidblödning kommer senare 10-14dagar efter ägglossning, ägglossning blödning borde ha kommit tidigare, missfall, mens mm vet jag ej. Har googlat men blir inte klokare av det.

    Stämmer det att mycket äggvita = ägglossning eller har man ägglossning någon dag senare?

    Ont i magen, ska inte det komma samma dag som ägglossning eller kan det komma någon dag senare?

    Blödningen betyder det något med graviditet eller kan det ev vara någon infektion?

    Tacksam för svar, ska göra gravtest i slutet av veckan ifall att ????

Svar på tråden Vad är det för blödning 3-4 dagar efter ÄL??