• jess1980

    Känslor

    Hej! För nästan 4 veckor sedan träffade jag någon jag började tycka om väldigt snabbt. Allt har gått väldigt fort framåt och båda visar mkt att vi tycker om varandra och kramas , pussas, kyssas m.m m.m. Vi har pratat lite om det här med känslor o jag har uttryckt att jag är kär i honom. Men han har sagt att han har riktigt kommit dit än. Men han visar jätte.ny att han tycker om mig o gillar att va med mig. Eftersom det här är mitt 2.a förhållanden nånsin så undrar jag om killar fungerar annorlunda än tjejer? Är ju orolig att det inte kommer dit. Är ganska ny så på sånt här så behöver lite tankar kring hur det varit för er????

  • Svar på tråden Känslor
  • Chris73

    Hej!
    Varför ska detta med känslor vara så svårt, sa han med att han var kär idig, jag har haft sådan otur i kärlek trots att jag har haft både man o sambo men förr så jag känner verkligen med dig  Gråter Har han sagt att han är kär eller har känslor? Jag har ju egentligen väldigt dåligt självförtroende vad det gäller känslor, jag har trott många gånger att wow killen sänder ut signaler han är intresserad, o så får man svaret " jag gillar dig, men bara som vän" - DÅ blir man oerhörd ledsen,
    Så frågan är ju varför han sa så, vet ju inget om killen men det kan ju vara så att han inte är redo ännu eller tycker han inte just nu har tid för ett förhållande.
    Så antingen ger du honom "tiden" eller också lägg ner honom o satsa på någon som är värt detta

  • jess1980

    Jo alltså han eller vi har väl sagt lite att det har gått så otroligt fort allting. Och att det är lite overkligt tänker han. Vi längtar efter varandra jättemycket varje gång. Jag har sovit över flera gånger. Haft sex tillsammans, pussats, kysst varandra. Ja egentligen det mesta. Men förstår inte riktigt vad skillnaden är. Han har ju varit singel i många år också så tänker att det kan va det också. Att han vill va säker. Men om man tycker om varandra mkt så är det för mig inte så stor skillnad därför blir jag lite fundersam själv.

  • Chris73

    Ja jag förstår att du blir fundersam o förvirrad, det låter ju konstigt med när ni praktiskt taget har "gjort" allt, men så "bromsar" han o du med.
    Har du verkligen pratat med killen, o fått veta varför han vill ta det lugnt. Han kanske tror att DU inte var så intresserad när även du ville ta det lugnt, kan det vara så? Skriver du att han har varit singel så behöver du ju inte oroa dig för att det finns någon annan va?

  • jess1980

    Nja jag bromsar inte riktigt. Bara att jag håller med att mkt har hänt på kort tid. Vilket jag känner är fantastiskt och det verkar han tycka med. 
    Nämnde lite på skoj i veckan då jag undrade när vi skulle adda varandra på facebook och då sa han kände att han ville ha mig för själv en stund till.  Det var ju visserligen gulligt sagt. Antar att vi män och kvinnor är väldigt olika. Jag kan tänka mig att berätta för hela världen men tror kanske inte riktigt alla killar är så.
    Sen har ju jag barn också vilket säkert komplicerar saken i den synvinkeln att berättar vi för världen så måste han även träffa mina barn ganska snart. De vet visserligen om att jag träffar någon men har inte träffat personen än.
    Antar att allt får ta sin tid. Man är bara lite otålig  

  • Helgapelga

    Jag skulle säga med ganska stor säkerhet att han inte är intresserad av att ha ett riktigt förhållande med dig, utan bara vill ha dig för att mysa/ligga med. Vill han hålla det hela hemligt betyder det att han på ett eller annat sätt inte kan stå för att han träffar dig. Han är antagligen osäker som person och rädd för vad hans kompisar skall tycka. Han vill nog väldigt gärna vara med dig, men vad kompisarna tycker väger tyngre. Kanske är han rädd för att de skall håna honom för hans val av flickvän? 

  • Chris73

    Hej!

    Kan ju vara så med att han INTE är ute efter något stadigt förhållande, vill fråga om han vet att du har barn men jag antar att det borde han veta, kan ju vara därför han "backar" lite eftersom han då "plötsligt" får barn med (förstår du) Som sagt, har du pratat ut med honom, för det skulle ju inte kännas ok för mig att ha det så, man vill ju visa sig öppet med killen, killar är inte lätt att förstå sig på Gråter 

Svar på tråden Känslor