• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finaste namnet? Rösta! :)
  • That girl

    Celine är absolut det finaste, dessutom det mest unika namnet av de alternativen. Även Lina är ett vackert namn. Johanna är ganska fint, men tyvärr är det alldeles för vanligt. Vilma har jag aldrig varit förtjust i (dessutom är det för vanligt) och Cornelia är inte någon höjdare heller.

  • Anonym (Blomman)

    Lina. De andra namnen är fula, enligt mig.

  • That girl
    Duckan skrev 2017-09-19 13:30:51 följande:

    Celine ligger på plats 46 på namntoppen så inte är det så himla unikt.


    Mycket mer unikt än Johanna och Vilma iaf. Men det är min åsikt. Jag gillar inte namn som är för vanliga.
  • Duckan

    Jag förstår. Jag har ett barn vars namn har stigit på namntoppen nu, men inte var så värst vanligt för 10 år sen. Fast unikt är det absolut ej, ett sånt "kärringnamn" är det.

  • Anonym (ace)

    Verkligen inga namn som faller mig på läppen, men smaken är som baken.

    Skulle jag vara tvungen att välja något av dem hade det blivit Lina, efter min bästa väns hund. (Dock vet jag inte hur smickrad barnet hade blivit att att bli döpt efter en hund...)

  • Kusin Krakel

    Cornelia röstade jag på.

    Lina och Johanna känner jag för många i min egen ålder som heter för att det ska kännas rätt på ett barn riktigt än.

    Vilma är jag inte så förtjust i och det borde väl vara extremt vanligt bland de som är runt 20?

    Celine är fint.

  • fluu

    Johanna alla gånger! Vackert, starkt, enkelt och gångbart. Dessutom ovanligt, i barngenerationen alltså.

    Lina är en stor fet simpel halvmesyr. Vilma för sött och barnsligt. Cornelia är bra, men ingen personlig favorit. Celine för vekt, prinsessigt och trendigt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Finaste namnet? Rösta! :)