• Sanne334455

    2 blödningar innan BIM

    Hej!

    Jag och min sambo försöker få barn. Vi har försökt i 3 månader utan framgång. Men den här månaden har varit annorlunda. Jag hade ÄL för 2 veckor sedan. 7 dgr efter ÄL fick jag en liten blödning. Idag, 4 dagar innan BIM får jag ytterligare en liten blödning. Jag har även lite molande värk. Vill även poängtera att jag aldrig någonsin har mellanblödningar.
    Är detta tecken på graviditet? Eller är det missfall? Första blödningen tog jag som positivt = nidblödning. Men den här blödningen känns inte rolig alls.

    Någon som känner igen sig? All hjälp behövs!

    Kram!

  • Svar på tråden 2 blödningar innan BIM
  • EpicNurse

    Om du hade äl för 2 veckor sedan så är ju bim idag så då kan du ta ett test! :) men om du inte är helt säker på din ägglossning så kanske den bim stämmer.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Sanne334455

    Hej :) Enligt min app så är BIM på lördag, men visst, det kan ju tyvärr vara mensen som kommer tidigt. Har aldrig hänt innan men jag kan testa ikväll så ser man.. Känns ändå lite olustigt med blödningarna.

  • EpicNurse
    Sanne334455 skrev 2017-09-19 14:08:57 följande:

    Hej :) Enligt min app så är BIM på lördag, men visst, det kan ju tyvärr vara mensen som kommer tidigt. Har aldrig hänt innan men jag kan testa ikväll så ser man.. Känns ändå lite olustigt med blödningarna.


    Nej jag menade mer att de allra flesta har 14 dagar +- 2 dagar från äl-dagen till mensens första dag! Det är väldigt ovanligt med längre lutealfas än så! 18 dagar är jätteovanligt. Så om du är gravid så borde det absolut synas på ett test nu! Så då kan du ju få svar på din fråga! :)
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Sanne334455

    ok! Fick mera blödning nu så antagligen mens och gravtest negativt. Tidigt missfall eller mens, vad vet jag.. Bara att kämpa på och fortsätta hoppas..

  • EpicNurse

    Nej vad tråkigt...

    Då får vi hoppas på nästa gång!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden 2 blödningar innan BIM