• Carlin740

    kan man va gravid ?

    hej har sedan 2 veckor tillbaka haft ömmande bröstvårtor till och från precis som ja brukar ha innan mens men denna gången har de inte kommit nån mens å har haft liknande mensvärk men tant röd lyser med sin frånvaro. de brukar variera mellan 21 till 25 dagar till mensen men är nu 4 veckor sedan jag hade någon mens. kan detta va tecknet eller är det bara kroppen som luras . när borde man kunna ta ett grav test. har läst några tidigare inlägg där det  står mkt om bim men har en fråga om vad det är för nått då jag ej har hört talas om det innan. mvh Åsa

  • Svar på tråden kan man va gravid ?
  • EpicNurse

    Bim är en påhittad förkortning av det påhittade begreppet "beräknad-icke-mens" som är den dag man förväntas få sin mens men hoppas att den uteblir pga graviditet.

    Du kan ta ett test ca 2 veckor efter ägglossning, vilket brukar vara samma dag som man borde få mens.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Carlin740

    okej :) va bra då borde ja kunna testa till helgen om det inte har börjat innan dess. har haft lite oregelbunden mens då jag slutade me p-piller I slutet av april. men den sista 2 gångerna så har den kommit med jämna mellan rum sist så stod de på appen att de hade gått 21 dagar mellan menstrationerna.

Svar på tråden kan man va gravid ?