• Anonym (Förvirrad)

    Min psykolog kramar mig

    Jag har börjat träffa en psykolog för min psykiska ohälsa , vi har bara träffats 3 gånger men den senaste gången kramade han mig 2 gånger , det kändes obekvämt för mig eftersom jag inte ens känner honom... jag vet att det bara är en kram men jag har aldrig varit med om att en psykolog eller kurator kramat mig när vi inte ens känner varandra.. och jag har träffat flera förut. Hur tänker ni om det här , är det normalt ? Eller är det konstigt?

  • Svar på tråden Min psykolog kramar mig
  • Anonym (Usch)

    Jättekonstigt och mycket obehagligt!

    Hade aldrig mer gått dit!

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Usch) skrev 2017-09-19 15:56:01 följande:

    Jättekonstigt och mycket obehagligt!

    Hade aldrig mer gått dit!


    Skönt att höra att det inte bara är jag som tycker det !
  • Anonym (hållermed)

    JA konstigt! Säg ifrån eller gå inte till honom igen.

  • Anonym (Tjej)

    Helt okej enligt vissa inriktningar. Vilken har din psykolog? Säg ifrån om du tycker det är obehagligt för så ska det inte vara. Konstigt att hen inte frågade innan tänker jag.

  • Luffi

    Vissa ser det som "reassuring" men om du tycker det är obehagligt kan du absolut ta upp det och säga att du inte tycker det känns okej så borde det inte vara något mer med det :)

  • Anonym (K)

    Arbetar som kurator med barn och ungdomar. Skulle aldrig ta initiativ till att kramas. Vissa elever kramas spontant efter första samtalet och det är inget problem om de vill det. Konstigt beteende, ligger ju lite i våran profession att känna in den man träffar.

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Tjej) skrev 2017-09-19 16:10:47 följande:

    Helt okej enligt vissa inriktningar. Vilken har din psykolog? Säg ifrån om du tycker det är obehagligt för så ska det inte vara. Konstigt att hen inte frågade innan tänker jag.


    Jag inte riktigt vilken inriktning det är..
  • Anonym (L)

    Jag fick en kram av min psyklog innan jag slutade där efter ett år, de kändes bra men han frågade först innan :)

  • Anonym (yy)
    Anonym (K) skrev 2017-09-19 16:19:41 följande:

    Arbetar som kurator med barn och ungdomar. Skulle aldrig ta initiativ till att kramas. Vissa elever kramas spontant efter första samtalet och det är inget problem om de vill det. Konstigt beteende, ligger ju lite i våran profession att känna in den man träffar.


    Det här är den professionella hållningen.
    Jag tycker du ska be om att få byta.
Svar på tråden Min psykolog kramar mig