• minno5

    SKB Min mammas köplats

    Hej, undrar lite, jag försöker hitta lägenhet i stockholm, är medlem i SKB sedan 90-talet men inte haft tur. Min mamma har stått sedan 80-talet och har väldigt god chans. Skulle min mamma kunna ta lägenheten och skriva sig där men jag bor där. Lite struligt kanske men skulle det funka? Är det riskfullt? Hur stor är chansen att vi skulle bli påkommna?
    Nästa fråga, hon äger en bostadsrätt och enligt SKB så behöver man i regel visa på avyttring efter högst 6 månader. Är det möjligt för undantag? Skulle hon inte kunna hävda att hon vill ha lägenheten som typ övernattnings-lägenhet eller studio?


    Vill gärna ha svar snart
  • Svar på tråden SKB Min mammas köplats
  • viseversa

    Kan säga att jag hade anmält er till skb om jag misstänkte att du bodde olovligt i en lägenhet din mamma är skriven på. Det är inte okej och jag vet många skb medlemmar som inte hade låtit det gå dom förbi.

  • Anonym (bg)

    De har personer som är anställda just för att leta efter sådant fusk du beskriver så jag tror inte du kommer så långt med detta bedrägeri.

  • viseversa
    Anonym (bg) skrev 2017-09-19 20:18:52 följande:

    De har personer som är anställda just för att leta efter sådant fusk du beskriver så jag tror inte du kommer så långt med detta bedrägeri.


    Samt att det finns många ögon och öron bland dom boende i skb som anmäler misstänkt fusk. Aldrig att en person på 20 år har kötid för att få en 3a i Vasastan tex. Det anmäls på en gång. Med rätta.
Svar på tråden SKB Min mammas köplats