• Aniiee

    Fylla pajskal med något som inte behöver grädda?

    Typ, chokladpudding och grädde?

    Eh, idétorka.

    Förslag?


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Svar på tråden Fylla pajskal med något som inte behöver grädda?
  • Themis
    Äh, gör frozen cheesecake vetja.

    Här nåt att experimentera efter:

    www.bbcgoodfood.com/recipes/644648/frozen-cheesecake-with-baileys-and-chocolate

    Men annars är jag mest för en rejäl citronsmak (lite curd, lite skal och en del färsk saft), kanske lite kanel i digestivebotten och så mixade hallon med florsocker till det.
    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Carambolan

    Banoffe pie! Karamelliserad mjölk, banan och vispad grädde. Förslagsvis i ett pajskal gjort av digestivesmul och smör så behöver du inte ens grädda skalet.

  • Themis
    Carambolan skrev 2017-09-20 00:11:02 följande:

    Banoffe pie! Karamelliserad mjölk, banan och vispad grädde. Förslagsvis i ett pajskal gjort av digestivesmul och smör så behöver du inte ens grädda skalet.


    Japp, det funkar också. Jag gör botten på digestive (samma som till cheesecake) men reducerar smöret, 75g räcker utmärkt.

    Finns färdigkaramelliserad kondenserad mjölk i större butiker så det tar typ 10 minuter att "laga" denna.

    digestivebotten
    karamelliserad mjölk
    skivade bananer
    vispgrädde 
    krossad dajm och kanske en dekorativ (ätbar) blomma eller så => klart!
    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Aniiee

    tack för tipsen=P

    Grejen är den att nu har jag ett färdiggräddat pajskal, och inget att stoppa i. Men det var bra förslag, något av det blir det =)


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Carambolan
    Themis skrev 2017-09-20 00:18:22 följande:

    Japp, det funkar också. Jag gör botten på digestive (samma som till cheesecake) men reducerar smöret, 75g räcker utmärkt.

    Finns färdigkaramelliserad kondenserad mjölk i större butiker så det tar typ 10 minuter att "laga" denna.

    digestivebotten

    karamelliserad mjölk

    skivade bananer

    vispgrädde 

    krossad dajm och kanske en dekorativ (ätbar) blomma eller så => klart!


    Jag gillar att ha något syrligt på istället för (eller tillsammans med) daim. Hallon till exempel!
Svar på tråden Fylla pajskal med något som inte behöver grädda?