• Äldre 20 Sep 07:30
    1155 visningar
    4 svar
    4
    1155

    handla till bebis

    Hej hej

    När tycker ni är bästa att börja småhandlare till bebis? Vill inte handla allt på en gång då det kan bli för dyrt.. NÄR började ni handla till bebis? Och vad började ni med för saker?

  • Svar på tråden handla till bebis
  • Äldre 20 Sep 08:17
    #1

    Vi började köpa ett blöjpaket i månaden från vecka 18-19 ungefär. Sen från halva tiden lite kläder varje månad. Lite i stl 50 sen upp till 56 och sista månaden även något 62. Sen spred vi ut möbler och sängkläder på sista halvan med av graviditeten.

  • Äldre 20 Sep 08:23
    #2

    Har förlorat flera graviditeter så därav var vi lite försiktiga ! Köpte de stora sakerna typ vagn, babyskydd och säng runt v 28 -30 kanske !!

    Små saker o kläder fick vi i mängder så jag handlade enbart något enstaka plagg innan. Ägnade sista veckorna till att tvätta, sortera allt och möblera bebisrum.

    Räkna inte med att du hinner något praktiskt när barnet kommer, vår son är super mammig så första veckorna hade jag aldrig händerna fria. Nu är han ca 2 månader och nu har jag börjar kunna lämna honom till pappa lite grann..

    Nu har jag Beställt lite på nätet istället, ex kläder av modeller vi gillar!!

    Tänk att allt som är litet, sött och tajt (o som du vill köpa) är fullständigt opraktiskt då du kommer vara livrädd att ben eller arm ska trilla av i början : ) !!

    Bäst är typ helkropps pyjamas använder dem både dag o natt !!

    Ska du ha body så är det Ju omlott body som gäller!!

    - köp små (kräk)handdukar på ikea barnavdelning !!! De är bäst.....

    Nu har vi kompletterat med lite mjuka leksaker o babygym och en trikåsjal då han vägrar ligga i den dyra vagnen vi köpt : )

    Fantastiskt spännande tid inget är vad man förväntade sig !!!

    Grattis o lycka till.....

  • Caramb­olan
    Äldre 20 Sep 11:19
    #3

    Är du bara rädd att det ska bli dyrt så kan du ju lika gärna spara pengar varje månad som att sprida ut inköpen

    Med första barnet var vagnen det första vi beställde eftersom den hade tre månders leveranstid, så den köpte vi i vecka 26. Resten tog vi lite pö om pö därefter.

  • Äldre 20 Sep 12:36
    #4

    Jo, det blir ofta mycket billigare om man handlar två gånger istället för en ?
    Vagnen och sängen kan gå på 2.000:- styck, men om man köper det samtidigt blir det 4.000

Svar på tråden handla till bebis