• Anonym (P)
    Äldre 20 Sep 13:24
    2731 visningar
    21 svar
    21
    2731

    Sambo spotta på min hund

    Bara helt kort och gott, utan nån historik om förhållandet. Tänk er att din sambo blir så arg på din hund att hen spottar på hunden, är det något man kan förlåta såhär i efterhand eller är jag löjlig?

    Om ni anser det är löjligt, berätta gärna varför och tvärtom?

  • Svar på tråden Sambo spotta på min hund
  • Anonym (C)
    Äldre 20 Sep 13:28
    #1
    +2

    Om man spottar på en hund för att man är arg har man ju stora problem. Skulle absolut inte fortsätta att vara tillsammans med en sådan människa. Beter han sig normalt annars eller har hans aggressionsproblem visat sig även i andra situationer?

  • Äldre 20 Sep 13:31
    #2
    Anonym (C) skrev 2017-09-20 13:28:04 följande:

    Om man spottar på en hund för att man är arg har man ju stora problem. Skulle absolut inte fortsätta att vara tillsammans med en sådan människa. Beter han sig normalt annars eller har hans aggressionsproblem visat sig även i andra situationer?


    Varför antar du att det är en han?
  • Äldre 20 Sep 13:32
    #3
    +2

    Hunden lider ju inte av att någon spottar på den, det är huvudsaken i fallet. När vi inte vet de närmare omständigheterna är det svårt att bedöma om det finns något förmildrande. Han sparkade eller slog inte hunden, det är viktigt. En annan sak är om han har problem med humöret i allmänhet, då bör du fundera på att lämna.

  • Anonym (gg)
    Äldre 20 Sep 13:34
    #4
    -1 +3

    Har du en ouppfostrad hund som folk blir förbannade på?

  • Anonym (fa)
    Äldre 20 Sep 13:38
    #5
    -1 +1
    GravidFetaMorsan skrev 2017-09-20 13:31:30 följande:
    Varför antar du att det är en han?
    Det funkar så på FL, 90% här inne är kärringar utan arbete. Allt ont begås av män, män är svin! Borde döpas om från FamiljeLiv till FeministLiv
  • Äldre 20 Sep 13:41
    #6
    -1

    Det beror väl på vad hunden gjorde.

  • Äldre 20 Sep 13:45
    #7
    Anonym (fa) skrev 2017-09-20 13:38:29 följande:

    Det funkar så på FL, 90% här inne är kärringar utan arbete. Allt ont begås av män, män är svin! Borde döpas om från FamiljeLiv till FeministLiv


    Haha, ja jag märker det!
  • Anonym (No)
    Äldre 20 Sep 13:57
    #8
    +1

    Människor som behandlar djur dåligt och är aggressiva mot dom håller jag mig helt borta ifrån.

  • Anonym (P) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 14:01
    #9

    Vi är två tjejer så...

    Ja hon har problem med ilskan pga diagnos.

    Min hund är jobbig mot katten och det hjälper inte säga till, jag brukar försöka säga till ordentligt men blev förvånad när hon spottade..

  • Anonym (Suck)
    Äldre 20 Sep 14:09
    #10
    +1
    Anonym (fa) skrev 2017-09-20 13:38:29 följande:
    Det funkar så på FL, 90% här inne är kärringar utan arbete. Allt ont begås av män, män är svin! Borde döpas om från FamiljeLiv till FeministLiv
    Och din kommentar gjorde att alla älskar män igen eller? Just det du skrev kan ju vara anledningen till att kvinnor tröttnat på kvinnohatande mansgrisar eller vad tror du? Du som är så smart?
Svar på tråden Sambo spotta på min hund