• Äldre 21 Sep 10:28
    1330 visningar
    0 svar
    0
    1330

    Symptom som är svåra att förstå

    Hej, i onsdags kväll förra veckan fick jag feber och trötthetskänsla i kroppen, dagen därpå hade jag feber (strax under 38), jätte ont i halsen och ont i hela kroppen. Trodde jag fått influensa eftersom jag inte hade några övriga förkylningssymptom. På fredagen var febern borta och jag började istället hosta extremt mycket. På lördagen började förkylningen komma, och rösten försvann helt och hållet, fortsatt hosta. Hostan har varit lika dålig sedan dess, hostar så jag får kväljningar på kvällarna. Förkylningen är bättre. Imorse vaknade jag av känslan av att höger näsborre började bli täpt (så som kroppen brukar göra vid snuva) men strax därpå fick jag ont i högra sidan av halsen som strålar bakom käken och upp i örat. Detta har även gett mig huvudvärk och allmän yrsel. Det gör ont när jag sväljer och gapar stort. Har läst om halsböld men svårt att se i svalget och detta ska ju komma efter halsfluss? Någon som vet? Vad kan symptomen tyda på?

    Tillägg: var hos läkaren i måndags som undersökte och tyckte allmäntillståndet såg bra ut, bortsätt från hostan. Jag är gravid i v11 och får knappt ta några mediciner - framförallt inte hostmedicin mot slemhosta. Idag är det torsdag.

Svar på tråden Symptom som är svåra att förstå