• Anonym (ofrivillig eller frivillig singelhet!)

    Ni kvinnor som inte får till sex eller kärlek?

    Vad skulle ni säga att det beror på? Killar hävdar ju alltid att kvinnor kan få ligga precis när de vill, om de bara vill, men vad de inte tycks förstå är att kvinnor inte fungerar som dem och att de inte har suget om de inte blir sugna så att säga.
    Sen verkar många välja bort kärlek pga egenval eller att de inte kan hitta någon lämplig partner att klicka med på andra plan än bara sex.

    Vad är era skäl? Saknar ni sex eller kärlek?

  • Svar på tråden Ni kvinnor som inte får till sex eller kärlek?
  • Anonym (Demiromantisk)

    Alla har helt enkelt inget behov av ett förhållande i sig.

    Jag var singel väldigt länge , i perioder om flera år i taget och för mig var det just så.

    Jag har i vuxen ålder i princip aldrig längtat efter ett förhållande eller en man i sig, alltså en man i obestämd form utan min längtan har alltid rört sig om specifika individer. Så fungerar jag till ganska stor del när det gäller sex också.

    Datingsajter och liknande har för mig alltså varit totalt ointressant och uteslutet . Inget jag någonsin känt något behov av.De relationer jag har haft har varit med folk jag lärt känna på jobbet, genom vänner eller genom gemensamma intressen, alltså aldrig börjat med att jag letat efter en partner i sig.

    Det finns en beteckning som stämmer ganska bra på hur jag fungerar och det år deniromantisk.

    Jag kände mig väldigt udda och ensam om att vara såhär tills jag av en slump började läsa om andra som fungerade på liknande sätt. Min nuvarande partner är också demiromantisk.

  • Anonym (ofrivillig eller frivillig singelhet!)
    Anonym (Demiromantisk) skrev 2017-09-21 23:01:19 följande:

    Alla har helt enkelt inget behov av ett förhållande i sig.

    Jag var singel väldigt länge , i perioder om flera år i taget och för mig var det just så.

    Jag har i vuxen ålder i princip aldrig längtat efter ett förhållande eller en man i sig, alltså en man i obestämd form utan min längtan har alltid rört sig om specifika individer. Så fungerar jag till ganska stor del när det gäller sex också.

    Datingsajter och liknande har för mig alltså varit totalt ointressant och uteslutet . Inget jag någonsin känt något behov av.De relationer jag har haft har varit med folk jag lärt känna på jobbet, genom vänner eller genom gemensamma intressen, alltså aldrig börjat med att jag letat efter en partner i sig.

    Det finns en beteckning som stämmer ganska bra på hur jag fungerar och det år deniromantisk.

    Jag kände mig väldigt udda och ensam om att vara såhär tills jag av en slump började läsa om andra som fungerade på liknande sätt. Min nuvarande partner är också demiromantisk.


    Blev du aldrig sugen på närhet och sex under dina singelperioder? Att det var slöseri med din kropp och all njutning den skulle kunna uppleva. Eller får du bara såna känslor om du lärt känna en person?  kollade upp det. demiromantisk och Det stämmer lill viss del på mig med men jag tänder på fantasier och snygga människor och får ett sug efter sex.

    Kan du aldrig bli tänd på en snygg kille på stan t ex eller i en film och fantisera om att ligga med honom?
  • Frodofaggins

    Jag är kille (28 år) är singel än idag men det finns aledning. Har enbart haft 3 förhållanden, första på 7,5 år och under ssista året var hon otrogen (fick reda på av en nära vän), 2:a förhållandet höll i 3 år och senaste halvåret låg hon och blev tillsammans med min barndomsvän (där försvann två flugor i en smäll) och sista höll också i 3 år men vi var alldeles för olika vi hade inget gemensamt och vi försökte för många gånger sen valde jag själv att lämna

  • Anonym (?)

    3 + 3 + 7,5 år o du är 28.
    Du räknar alltså från högstadiet? OK???

  • Anonym (ofrivillig eller frivillig singelhet!)
    Frodofaggins skrev 2017-09-21 23:15:33 följande:

    Jag är kille (28 år) är singel än idag men det finns aledning. Har enbart haft 3 förhållanden, första på 7,5 år och under ssista året var hon otrogen (fick reda på av en nära vän), 2:a förhållandet höll i 3 år och senaste halvåret låg hon och blev tillsammans med min barndomsvän (där försvann två flugor i en smäll) och sista höll också i 3 år men vi var alldeles för olika vi hade inget gemensamt och vi försökte för många gånger sen valde jag själv att lämna


    Singel än idag...om du varit ihop sammanlagt 7,5 +3+3=13.5 år av ditt hittills 28 åriga liv. Kan inte ha varit mycket luft emellan där om du börajde dejta vid 15 haha...
  • Frodofaggins

    Ska vi gå enda till roten så blev jag tillsammans med den första redan i högstadiet ja. Man är en förhållande kille så sätt. Men nu har man varit singel i drygt 1,5 år. Detta får personer att lyfta på ögonbrynen men det värsta är att det är sant. Enbart 3 förhållanden och aldrig någon kk eller one-night never ever tro eller ej. Att jag gått miste om saker ja jo det finns väl lite risk för de det kan jag förstå folk.

  • Anonym (Demiromantisk)
    Anonym (ofrivillig eller frivillig singelhet!) skrev 2017-09-21 23:10:50 följande:

    Blev du aldrig sugen på närhet och sex under dina singelperioder? Att det var slöseri med din kropp och all njutning den skulle kunna uppleva. Eller får du bara såna känslor om du lärt känna en person?  kollade upp det. demiromantisk och Det stämmer lill viss del på mig med men jag tänder på fantasier och snygga människor och får ett sug efter sex.

    Kan du aldrig bli tänd på en snygg kille på stan t ex eller i en film och fantisera om att ligga med honom?


    Svar på första frågan: Nej, inte så ofta och inte särskilt mycket. Jag började onanera väldigt tidigt i livet så orgasmer i sig har jag alltid kunnat ordna på egen hand. Det innebär dock absolut inte att jag gillar sex med en partner mindre än vad andra gör när jag väl har det. Under mitt första egentliga förhållande i slutet av tonåren hade jag om min dåvarande partner klarat av det rent fysiskt velat ligga tre - fyra gånger om dagen, jag tyckte samlag var skönt typ redan tredje gången jag hade det.

    Icke sexuell närhet fick jag av barn och husdjur under mina singelperioder.

    Sedan är jag inte demisexuell i riktigt lika stor utsträckning som jag är demiromantisk, så ett par enstaka gånger hade jag sex under singelperioderna. Dock aldrig med någon främling jag aldrig sett eller hört talas om förut, utan med typ tidigare partners eller någon jag åtminstone kände till innan.

    Svar på andra frågan: Nej, aldrig någonsin. Det närmaste jag kommit det du beskriver är typ att bli lite tänd på någon karaktär i en tv-såpa jag följt i många år. Då känns det nästan som att man känner honom på något plan :) Men en helt okänd kille på stan eller i en film , nej jag känner absolut ingen upphetsning alls oavsett hur snygg han är. Behöver kanske inte nämna att jag inte får ut något alls av att titta på porr heller....
  • Kallio11937

    Har vart singel i snart två år och kan inte påstå att jag saknar att vara i ett förhållande med en kille. Kan bero på att mitt ex var ett svin som misshandlade mig psykiskt och terroriserade mig. Sen känner jag ibland att det kanske är meningen att jag ska vara singel. Just nu ser jag liksom inte någon som helst fördel med att vara i ett förhållande, det känns mest som att det skulle slita istället för att lyfta en. Oftast ger jag mycket mer än vad jag får tillbaka, både känslor, energi och t o m pengar. Sex och närhet kan lösas med KKs och en bra rabbit. Jag har många nära vänner och en fantastisk familj plus mina älskade husdjur så är verkligen inte ensam på nåt sätt.

    Har testat att dejta lite men killar överlag är mest intresserade av sig själva och förväntar sig att man ska sitta som ett ljus och lyssna på deras resa i sydamerika, läsa deras c-uppsatser och Gud vet vad samtidigt som de knappt frågar en hur man mår. Gäsp och nej tack!

Svar på tråden Ni kvinnor som inte får till sex eller kärlek?