• wonderwoman1

    Ta med katt till Nya Zeeland?

    Hej!

    Jag hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag och min pojkvän funderar på att flytta till Nya Zeeland i 6 månader till ett år. Jag har en katt som jag såklart inte bara kan lämna. Vi har försökt hitta information om att frakta katter dit men det jag inte hittar är info om kostnader. Är det någon här som vet ungefär vad det här kan kosta mig? Och vad mer som krävs för att få ta med en katt dit? Det är ju också en väldigt lång resa. Hur gör man på flyg när katten måste äta, gå på toa etc?

    Sååå tacksam om någon vill hjälpa mig för jag har suttit och lipat hela dagen. Vi vill verkligen åka dit för det är enda sättet att vi ska kunna vara tillsammans då vi bor i olika länder. Har ingen att lämna min katt till här hemma.

  • Svar på tråden Ta med katt till Nya Zeeland?
  • Kjell2
    wonderwoman1 skrev 2017-09-22 05:13:31 följande:

    Hej!

    Jag hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag och min pojkvän funderar på att flytta till Nya Zeeland i 6 månader till ett år. Jag har en katt som jag såklart inte bara kan lämna. Vi har försökt hitta information om att frakta katter dit men det jag inte hittar är info om kostnader. Är det någon här som vet ungefär vad det här kan kosta mig? Och vad mer som krävs för att få ta med en katt dit? Det är ju också en väldigt lång resa. Hur gör man på flyg när katten måste äta, gå på toa etc?

    Sååå tacksam om någon vill hjälpa mig för jag har suttit och lipat hela dagen. Vi vill verkligen åka dit för det är enda sättet att vi ska kunna vara tillsammans då vi bor i olika länder. Har ingen att lämna min katt till här hemma.


    Kolla om du får ta in katten i NZ utan problem. Kan finnas väldigt strikta karantänregler.
  • razzmatazz
    Dexter dot com skrev 2017-09-22 06:32:03 följande:

    www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/resorochtransporter/hundarkatterochillrar/hundarkatterochillrarutforselochexport/resamedhundarkatterochillrartilllandutanforeu.4.3d562bc1346a4603d78000325.html

    Personligen hade jag aldrig utsatt min katt för dom resorna ( kanske även karantän ) för 6-12 månader utan försökt omplacera/hitta kattvakt.


    Hade också satsat på kattvakt! Flyttade från England till Sverige med min katt och det var ingen rolig upplevelse för honom (eller mig). Han återhämtade sig mentalt men det tog ett par månader innan han var sig själv igen. Hade aldrig gett mig på det om det inte var en permanent flytt.
  • wonderwoman1

    Jag har försökt hitta kattvakt här hemma men det är ju en lång period och ingen är speciellt sugen. Katten kommer även sakna mig mycket, men vill egentligen inte utsätta henne för resan. Är kluven som fasen och vet inte vad jag ska göra. Resan är enda chansen jag och killen ska kunna vara tillsammans.

  • Anonym (C)
    wonderwoman1 skrev 2017-09-22 11:51:49 följande:

    Jag har försökt hitta kattvakt här hemma men det är ju en lång period och ingen är speciellt sugen. Katten kommer även sakna mig mycket, men vill egentligen inte utsätta henne för resan. Är kluven som fasen och vet inte vad jag ska göra. Resan är enda chansen jag och killen ska kunna vara tillsammans.


    Testat Blocket och Facebookgrupper? Tror många studenter bl.a. kan tänka sig ha en katt tillfälligt.

    Jag kanske har möjlighet med om du bor i Stockholm eller kan transportera hit.
Svar på tråden Ta med katt till Nya Zeeland?