• Äldre 22 Sep 11:18
    22196 visningar
    35 svar
    35
    22196

    Tråden för oss som vill sluta röka

    Hej!

    Jag tänkte sluta röka och precis som många andra kanske tycker så tycker jag att det är jättesvårt. Jag har skaffat en sluta röka app men tänkte skapa en tråd här med för andra som också vill sluta röka. Här kan vi stötta varandra igenom den jobbiga resan!

  • Svar på tråden Tråden för oss som vill sluta röka
  • Anonym (Vill sluta)
    Äldre 22 Sep 11:25
    #1

    Vad är det för app?

  • Äldre 22 Sep 11:30
    #2
    Anonym (Vill sluta) skrev 2017-09-22 11:25:43 följande:

    Vad är det för app?


    Rökfri heter den. Där kan man se dag för dag vad som händer inne i kroppen efter att du slutat röka samt hur mycket pengar du sparar.
  • Anonym (Rökfr­i!)
    Äldre 22 Sep 13:21
    #3

    Jag kan motivera er. Har rökt jättelänge. När jag var 23 år gammal fick jag MS. Största anledningen till att jag fick diagnosen är på grund av rökning. Jag fick det inte på grund av arv. Så tänk igenom noga på allt ni faktiskt vinner på att sluta. Ni vill inte sitta där en dag och ha fått en jääävligt tråkig sjukdom med vetskapen att ni själva har förorsakat det. Ni vill inte hamna i min sits, jag lovar. Pepp pepp pepp till er!

  • Äldre 22 Sep 13:39
    #4
    Anonym (Rökfri!) skrev 2017-09-22 13:21:17 följande:

    Jag kan motivera er. Har rökt jättelänge. När jag var 23 år gammal fick jag MS. Största anledningen till att jag fick diagnosen är på grund av rökning. Jag fick det inte på grund av arv. Så tänk igenom noga på allt ni faktiskt vinner på att sluta. Ni vill inte sitta där en dag och ha fått en jääävligt tråkig sjukdom med vetskapen att ni själva har förorsakat det. Ni vill inte hamna i min sits, jag lovar. Pepp pepp pepp till er!


    Usch så hemskt :( Nej, vi vill verkligen inte hamna i din sits. Tack så mycket för ditt inlägg! Var ute i skogen och gick en längre runda när jag sedan känner att det börjar göra ont i bröst och hals av ansträngningen. Bara för att jag röker. Det kändes inte alls bra! Och jag känner mig riktigt ohälsosam.
  • Anonym (Signe­)
    Äldre 22 Sep 13:51
    #5

    Hej. Jag har också rökt länge. 40 år.... hu så hemskt.. jag har fått en ecigg av min kille men är inte jättemotiverad. Han däremot är jätteduktig och har gått över till epipa. Han röker bara en riktig Cig på morgonen och en på kvällen. Utöver det så vejpar han bara. Hans mamma har lungcancer och har rökt i många år. Hon trodde väl aldrig att nåt kunde få henne att sluta ( inte ens lungcancern) (hon tycker väl inte att det är lönt då hon är 75 år)

    Men hon har också börjat vejpa !!!

    Jag ska också börja vejpa. Snart. Har lite svårt för nya grejer men jag ska.

    Är det nån av er som vejpar?

  • Äldre 22 Sep 13:56
    #6
    Anonym (Signe) skrev 2017-09-22 13:51:01 följande:

    Hej. Jag har också rökt länge. 40 år.... hu så hemskt.. jag har fått en ecigg av min kille men är inte jättemotiverad. Han däremot är jätteduktig och har gått över till epipa. Han röker bara en riktig Cig på morgonen och en på kvällen. Utöver det så vejpar han bara. Hans mamma har lungcancer och har rökt i många år. Hon trodde väl aldrig att nåt kunde få henne att sluta ( inte ens lungcancern) (hon tycker väl inte att det är lönt då hon är 75 år)

    Men hon har också börjat vejpa !!!

    Jag ska också börja vejpa. Snart. Har lite svårt för nya grejer men jag ska.

    Är det nån av er som vejpar?


    Tänkte inte börja vejpa utan slutar jag med cigg så vill jag inte börja med något annat :) Vill bli kvitt att vara beroende av något överhuvudtaget . Men klarar du av att sluta röka så är det toppen! :D Lycka till!
  • Anonym (KE)
    Äldre 22 Sep 15:10
    #7

    Bra tråd! Det är inte alltid lätt att sluta röka. Många fastnar u abstinensbesvär vilket är jättejobbigt! Behöver man lite extra motivation kan man gå in https://se.treated.com/roekavvaenjning skrolla ner och där kan man läsa om effekter av att röka och fördelar både kroppsligt och ekonomiskt när man slutar röka.
    Lycka till 

  • Äldre 23 Sep 04:04
    #8

    Jag slutade röka idag förösk nummer 3 kanske rökt sen 2011 med ett år som snusare som undantag, fyfan vilken dag hoppas jag orkar med imorgon också är det lika jobbigt som idag köper jag en dosa snus..

  • Äldre 23 Sep 11:23
    #9
    volvo142 skrev 2017-09-23 04:04:05 följande:

    Jag slutade röka idag förösk nummer 3 kanske rökt sen 2011 med ett år som snusare som undantag, fyfan vilken dag hoppas jag orkar med imorgon också är det lika jobbigt som idag köper jag en dosa snus..


    Du är jätteduktig som försöker! Lycka till, hoppas du klarar det!
  • Anonym (låt bli)
    Äldre 23 Sep 13:32
    #10
    volvo142 skrev 2017-09-23 04:04:05 följande:

    Jag slutade röka idag förösk nummer 3 kanske rökt sen 2011 med ett år som snusare som undantag, fyfan vilken dag hoppas jag orkar med imorgon också är det lika jobbigt som idag köper jag en dosa snus..


    men om du ger efter så har du ju haft den där jobbiga dagen helt i onödan, nej kämpa framåt i stället, kommer bli lättare och lättare se fram emot det
Svar på tråden Tråden för oss som vill sluta röka