• Anonym (ts)

    Är min partner "efterbliven"?

    Jag har pga olyckliga omständigheter blivit efter i ekonomin. Har inte betalat 2 hyror.
    Förra månaden gjorde jag en avbetalningsplan och den följer jag men denna månad kan jag inget göra.
    Nu kommer jag bli vräkt!
    Detta innebär att jag blir hemlös och kommer aldrig mer kunna få ett boende igen pga skulder.
    Min särbo som jag är förlovad med och som "älskar mig över allt annat" KAN hjälpa mig om han vill då han har pengar liggandes hemma och har även möjlighet att ta lån åt mig.
    Jag får ingen hjälp från soc men jag väntar en slutlön från mitt förra jobb den 2/10 dock är det försent då.

    Mannen tycker inte det är nån big deal utan jag kan flytta in hos honom. Han FATTAR verkligen inte hur HEMSKT detta är.

    Självklart kommer jag ALDRIG flytta till honom under de här premisserna! Kommer lämna ringen och annat han har hos mig ikväll och packa en väska med lite kläder så jag klarar mig över vintern.
    Vet inte hur man lever som hemlös men jag lär mig väl antar jag....

  • Svar på tråden Är min partner "efterbliven"?
  • Anonym (:()

    Tak över huvudet är viktigt. Flytta in hos honom och se till att få ordning på dina skulder! Under tiden kan du söka en ny lägenhet.

    Men hade jag varit du så hade jag ringt hyresvärden och sagt som det är. "Denna månad fixade jag inte, men den 2/10 kan jag fortsätta följa betalningsplanen samt lägga ytterligare en del". Du måste försöka hur genant du än tycker att det är. Att förlora sitt hem kan jag inte ens föreställa mig hur vidrigt det måste vara.

  • Mullvaden
    Anonym (ts) skrev 2017-09-22 13:03:17 följande:

    Jag har pga olyckliga omständigheter blivit efter i ekonomin. Har inte betalat 2 hyror.
    Förra månaden gjorde jag en avbetalningsplan och den följer jag men denna månad kan jag inget göra.
    Nu kommer jag bli vräkt!
    Detta innebär att jag blir hemlös och kommer aldrig mer kunna få ett boende igen pga skulder.
    Min särbo som jag är förlovad med och som "älskar mig över allt annat" KAN hjälpa mig om han vill då han har pengar liggandes hemma och har även möjlighet att ta lån åt mig.
    Jag får ingen hjälp från soc men jag väntar en slutlön från mitt förra jobb den 2/10 dock är det försent då.

    Mannen tycker inte det är nån big deal utan jag kan flytta in hos honom. Han FATTAR verkligen inte hur HEMSKT detta är.

    Självklart kommer jag ALDRIG flytta till honom under de här premisserna! Kommer lämna ringen och annat han har hos mig ikväll och packa en väska med lite kläder så jag klarar mig över vintern.
    Vet inte hur man lever som hemlös men jag lär mig väl antar jag....


    Jag var tillsammans med en snubbe som vägrade att låna ut pengar så att jag kunde åka akut till veterinären med min ena hund (jag hade precis lagt 40 000 på en operation till den andra hunden och varenda konto var tömt, skulle få tillbaka 30 000 från försäkringen, men först någon vecka senare, så pengarna fanns ju, men bara inte just då). Och pengar hade han och skulle som sagt få tillbaka. Men nej, han ville inte hjälpa mig. Så, de idioterna finns. Som inte förstår konsekvenserna. Och han var garanterat efterbliven, visste inte ens hur man gjorde för att kärna ur ett äpple och visste inte hur man gjorde för att snyta sig (alltså, han kunde inte blåsa ut luft genom näsan). Fattar inte alls vad jag såg i honom, en mycket märklig figur, på ett negativt sätt. Men jag gjorde slut bara några veckor senare, av en massa samlade anledningar. 

    Men vad gäller din snubbe, ja jag vet inte vad jag ska säga för att han ska förstå. I min värld är det självklart att hjälpa någon man älskar, det finns liksom inget annat. Men vissa tänker verkligen inte så... 
  • Anonym (ts)
    Meriall skrev 2017-09-22 13:08:24 följande:

    Varför kan du inte ta ett lån själv? Jobbig situation...


    Av samma anledning som jag inte kan få lägenhet. Skulder och anmärkning.
  • mamaleona

    Varför hjälper han dig inte? Orsak liksom? Låter inte som så värst stark kärlek om den tar slut iom ett litet lån.

  • Anonym (H)
    Anonym (:() skrev 2017-09-22 13:09:45 följande:
    Tak över huvudet är viktigt. Flytta in hos honom och se till att få ordning på dina skulder! Under tiden kan du söka en ny lägenhet.

    Men hade jag varit du så hade jag ringt hyresvärden och sagt som det är. "Denna månad fixade jag inte, men den 2/10 kan jag fortsätta följa betalningsplanen samt lägga ytterligare en del". Du måste försöka hur genant du än tycker att det är. Att förlora sitt hem kan jag inte ens föreställa mig hur vidrigt det måste vara.
    Just så
  • Anonym (ts)
    Anonym (:() skrev 2017-09-22 13:09:45 följande:

    Tak över huvudet är viktigt. Flytta in hos honom och se till att få ordning på dina skulder! Under tiden kan du söka en ny lägenhet.

    Men hade jag varit du så hade jag ringt hyresvärden och sagt som det är. "Denna månad fixade jag inte, men den 2/10 kan jag fortsätta följa betalningsplanen samt lägga ytterligare en del". Du måste försöka hur genant du än tycker att det är. Att förlora sitt hem kan jag inte ens föreställa mig hur vidrigt det måste vara.


    Har såklart provat det.

    Jag vill inte ens SE den mannen mer någonsin.

    Vetskapen att han KUNDE hjälpa mig i en riktig krissituation men VALDE att inte göra det är totalt oförlåtligt!!!!
  • Anonym (Fattar inte.)

    Fast det är väl ganska självklart att man som partner erbjuder sitt hem om ens käraste hamnat i sådan knipa. Ser inte felet i det? Hellre det än att du hamnar på gatan. Dumt dessutom att sätta ännu mera i skiten med flera lån om man redan är återbetalningsskyldig tänker jag.

    Jag förstår inte riktigt vad du vill få ut av den här tråden. Medlidande? Du har möjlighet att få tak över huvudet inte alla som har...

Svar på tråden Är min partner "efterbliven"?