• Rojin jan kader
    Äldre 22 Sep 13:12
    6260 visningar
    36 svar
    36
    6260

    Ni som väntar pojkar

    Hej!

    Ni som väntar pojkar

    Hur mår ni?

    Hur har er gravitit varit?

    Hjärtljud , ngt värk , foglossning ?

    Jag har RUL nästa vecka och vill gärna veta könet

    Och önskar mig en frisk pojke

  • Svar på tråden Ni som väntar pojkar
  • Äldre 22 Sep 15:01
    #1

    Man kan inte avgöra könet genom hjärtljud. Tyvärr får du nog vänta tålmodigt på ultraljudet för att få veta om du väntar en pojke eller flicka.

  • Äldre 22 Sep 15:22
    #2
    Sisterofthesun skrev 2017-09-22 15:01:48 följande:

    Man kan inte avgöra könet genom hjärtljud. Tyvärr får du nog vänta tålmodigt på ultraljudet för att få veta om du väntar en pojke eller flicka.


    Det är ju det hon ska göra.. Hur är det med din läsförståelse?
  • Äldre 22 Sep 15:30
    #3
    GravidFetaMorsan skrev 2017-09-22 15:22:59 följande:

    Det är ju det hon ska göra.. Hur är det med din läsförståelse?


    Har jag sagt något annat? Bitter? :)
  • Äldre 22 Sep 15:32
    #4
    Rojin jan kader skrev 2017-09-22 13:12:15 följande:

    Hej!

    Ni som väntar pojkar

    Hur mår ni?

    Hur har er gravitit varit?

    Hjärtljud , ngt värk , foglossning ?

    Jag har RUL nästa vecka och vill gärna veta könet

    Och önskar mig en frisk pojke


    Jag mådde skit från början tills pojken kom ut. Illamående, psykiskt dåligt, foglossning tidigt, karpaltunnelsyndrom, förvärkar några veckor innan förlossningen, var öppen 3 cm under dom veckorna. Hjärtljud var normalt för en pojk, lite hög, men inget extremt..

    Spännande med rul :)
  • Äldre 22 Sep 15:35
    #5
    Sisterofthesun skrev 2017-09-22 15:30:03 följande:

    Har jag sagt något annat? Bitter? :)


    På vaddå?

    Om du inte förstår vad Ts menar, ska du fråga. Tycker att ditt svar är helt galet med vad Ts efterfrågar.
  • Äldre 22 Sep 15:38
    #6

    Jag är gravid i v 24 med min pojke.

    Jag har haft mycket finnar runt mun och hals och extremt illamående 12 första veckorna samt lågt blodsocker, ville nästan bara ha frukt, juice och yoghurt första tiden. Nu har jag blivit lite större i maten men äter endå mindre portioner än innan graviditeten. Mycket sötsug också och extremt törstig på vatten hela tiden. Har senaste veckan börjat få lite halsbränna vilket jag aldrig i hela mitt liv haft tidigare. Hjärtslagen har legat runt 45 när jag lyssnat hos bm och jag har haft lite foglossning.

    Det är min första graviditet.

  • Äldre 22 Sep 15:41
    #7
    GravidFetaMorsan skrev 2017-09-22 15:35:19 följande:

    På vaddå?

    Om du inte förstår vad Ts menar, ska du fråga. Tycker att ditt svar är helt galet med vad Ts efterfrågar.


    Jag har ingen aning om vad du är bitter på. Kan finnas massvis med orsaker!

    Men snälla, hon försöker ju uppenbarligen få fram ledtrådar på huruvida hon väntar en flicka eller pojke. Så långt förstod du kanske inte? Jag ville bara förtydliga att det inte går att urskilja ett snabbt hjärtljud med en flicka och vice versa. Har nämligen sett att hon efterfrågat detta i en annan tråd för att luska fram kön innan ultraljudet.
  • Rojin jan kader
    Äldre 22 Sep 16:08
    #8

    Ja jag vill gärna , luska fram könet med att kolla hur alla andra har mått och så . Självklart mitt önskning är intr pojk eller flicka, de är först och främst ett frisk barn . Sedan är de alltid roligt och veta könet

  • Äldre 22 Sep 16:19
    #9
    Rojin jan kader skrev 2017-09-22 16:08:47 följande:

    Ja jag vill gärna , luska fram könet med att kolla hur alla andra har mått och så . Självklart mitt önskning är intr pojk eller flicka, de är först och främst ett frisk barn . Sedan är de alltid roligt och veta könet


    Jag förstår din spänning till hundra procent! Själv önskade jag mig en flicka i smyg och försökte luska fram tecken. Väntar en liten flicka nu. Tror dock att det är skrönor alltihopa men kul är det och svårt att låta bli såklart :)
  • Rojin jan kader
    Äldre 22 Sep 16:36
    #10

    Ja , för jag önskar mig ärligt en pojke och har alltid viljat ha en pojk sedan en flicka ,

    Jag mår jätte bra hittills är i vecka 19(18+3)

    Ska gå på RUL nästa vecka , , min man vill ha en flicka men han känner på sig att de är en pojk och jag själv känner att de bli en pojk .

    Visa kan döma efter magens fort , jag har litet bula på magen hittills , har gått upp 5 kg , vägde innan 55 kg ,

    Va i några dagar / veckor sugen efter surt som citron men annars äter allt och tål alltid mår inte alls illa eller kräker inte alls ngt .

    De enda som är problemet är håret på benen växer som ogräs fast jag vaxar oxå , blöder när jag borsta tänderna , och magen bli sten hård när jag vilar .

    Annars har jag ingen andra symtom .

Svar på tråden Ni som väntar pojkar