• Anonym (Hjälp!)

    Otrogen och dumpad av kollega

    Vet inte vart jag ska ta vägen snart.... ska försöka göra en lång historia kort.

    Har jobbat ihop med en man under många år, till o från har vi strulat lite på nån fest. Känslor har uppstått men lagts på is pga graviditeter föräldraledighet osv. Vi båda har sambo och barn.

    För nåt år sen började vi jobba tätt ihop och umgicks hela dagarna. Sista halvåret har vi börjat strula igen på festerna och även messat konstant med varandra.... i april kysste han mig på jobbet och sen började vi smita ut på alla raster o så fort vi fick tillfälle att mysa o hångla med varandra... vi fick båda väldigt starka känslor för varandra o visste varken ut el in... allt var väldigt intensivt. Träffades dock aldrig utanför jobbet (förutom jobbfester då) sen kom semestern och vi träffades inte på många veckor, hade dock kontakt hela tiden. Efter sem var allt konstigt och vi pratade fram o tillbaka... han kom fram till att han inte ville mera utan han vill satsa på sin familj, vilket är ju såklart det rätta...

    Men nu undrar jag, HUUUUUUUR ska jag kunna komma över honom när jag måste träffa honom varje dag på jobbet??????????

    Jag vet att jag har vart ett svin mot min sambo o jag får skylla mig själv osv JAG VET!! Behöver ingen predikan om det. men kan inte styra mina känslor..... vet inte vad jag vill med nåt längre.

    Finns det nån som varit med om liknande? Kan man komma över nån på samma jobb eller måste jag byta jobb? Gör sååå ont varje gång jag ser honom.,,.... det är han som vart den drivande under alla år men så blev det han som "dumpa" mig.... usch jag fixar inte det här????????????

  • Svar på tråden Otrogen och dumpad av kollega
  • Anonym (Godkväll)

    Menar inget illa men varför är du ens med din sambo när du älskar en annan man??? Känslor kan man inte styra men att komma hem varje kväll till din sambo och i hemlighet vara förkrossad över att en annan man valt bort dig är ju höjden av egoism. Låt din sambo gå vidare i livet och få chans att finna någon som behandlar honom med respekt. Hur du ts ska komma över mannen du involverat dig med som nu dumpat dig vet jag inte. Antar det klingar av med tiden.

  • Anonym (mmm)

    Men du var KÅT! Släpp det nu, du har haft ditt lilla roliga 

  • Anonym (123)

    Jag vet vad du kan göra. Byt jobb och lämna din sambo.

  • Anonym (Hjälp!)

    Ja JAG VET att jag är ett äckligt vidrigt svin och att min sambo förtjänar bättre... tro mig jag har full koll på det...

    vill inte lämna min sambo heller. Kan man älska två män samtidigt?

  • Kurlie

    Kanske skulle sluta hänga på fl. Börjar tappa tron på människor med allt man läser om alla otrogna med varken impulskontroll eller moral. Det värsta i detta är att era respektive inte ens får möjligheten att välja om de vill stanna hos er. Jag hade iaf gått direkt om jag var hans sambo.

  • Anonym (J)

    Säg upp dig. Berätta för din man och låt honom avgöra vilket liv han vill leva.

  • Anonym (Medsyster)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2017-09-22 20:55:50 följande:

    Ja JAG VET att jag är ett äckligt vidrigt svin och att min sambo förtjänar bättre... tro mig jag har full koll på det...

    vill inte lämna min sambo heller. Kan man älska två män samtidigt?


    Jag tycker att du ska försöka se nyktert på din kollega. Han har aldrig varit så intresserad av dig som du trott. Hade han varit det hade ni inte hållit på i flera år utan att ni gjort slut med era respektive och satsat på er fullt ut. Upprepa den meningen för dig själv så kommer du tillslut inse att alla era träffar ENBART varit variation/"nytt" för honom medan du blivit kärare och kärare. DET kommer få dig att känna dig som en idiot...jag vet för jag har varit där.

    Fundera sen på din egen relation, saknas nåt? Vill du bara
  • Anonym (Medsyster)
    Anonym (Medsyster) skrev 2017-09-22 21:31:35 följande:

    Jag tycker att du ska försöka se nyktert på din kollega. Han har aldrig varit så intresserad av dig som du trott. Hade han varit det hade ni inte hållit på i flera år utan att ni gjort slut med era respektive och satsat på er fullt ut. Upprepa den meningen för dig själv så kommer du tillslut inse att alla era träffar ENBART varit variation/"nytt" för honom medan du blivit kärare och kärare. DET kommer få dig att känna dig som en idiot...jag vet för jag har varit där.

    Fundera sen på din egen relation, saknas nåt? Vill du bara


    Allt kom inte med.

    Vill du vara med din sambo när du blir gammal? Är svaret ja så ska du från och med nu görs allt för att ni ska ha en bra relation och aldrig mer göra om detta. Låt detta bli en läxa.
Svar på tråden Otrogen och dumpad av kollega