• Äldre 22 Sep 19:21
    3544 visningar
    3 svar
    3
    3544

    30'min sovare se hit

    Min son som är 7 veckor har sovit exakt 30 min sen han var ca 1 månad på dagen. Jag lägger honom och exakt 30 min senare vaknar men är inte utsövd. Vad har ni för tips som faktiskt fungerar. Min dotter var likadan men hennes 30 min sömn började lite senare och fortsatte tills hon slutade sova på dagen ( något lättare få henne somna om efter 1 år med napp). Jag har föröakt med pojken som gnuggar ansiktet när han vaknar, nappen åker ut. Jag stoppar tillbaka, han gnuggar tappar napp etc o tillslut blir arg o gråter. Sen är

    Der omöjligt få honom somna om i sängen utan jag tar upp honom och han somnar om men hag vågar inte lägga tillbaka honom då jag vet att han vaknar igen. Kommer ihåg att jag brukade gå in tilll dottern efter 28 min, sitta där tills hon rörde sig oc snabbt buffade/ammade/nappen i. Hon somnade ibland men inte alltid om men det kunde ta lång tid sen samma process efter 30 min. Men hon lärde sig aldrig somna själv efter sömnskarven. Finns det tips som ni kan ge som faktiskt gjort att barnen lärt sig somna om själva efter 30 min? Har testat peta/ röra på honom innan 30 min då jag läst tipset men han vaknar bara o kan inte somna om. Svårt också veta när man ska peta på honom innan 30 min då jag inte alltid vet när det gått exakt 30 min då han kan somna sen vakna somna o hålla på så i 10 min innan man märker att han faktiskt somnat.

  • Svar på tråden 30'min sovare se hit
  • Äldre 22 Sep 19:24
    #1

    Mitt ena barn sov jättedåligt i säng men flera timmar i sträck i sjal/sele.

  • Äldre 23 Sep 23:22
    #2

    Tänkte också liknande, behöver han närheten ?

    Min son på 8 v sover ingenstans om jag inte är där, samsover på natten och sover på bröstet med eller utan sjal på dagen. Kan få honom att slumra korta stunder själv i vagnen men vaknar inomnågra minuter.

    Helt normalt säger bvc , anknytning o närhet skapar trygghet o behövs när de är så små!!!

  • Äldre 24 Sep 19:05
    #3

    Min äldsta sov 20 minuter om han låg själv. Sätt med honom i famnen (o kollade serier - första barbet så jag hade massa tid..) eller bar honom i sele. Då sov han flera timmar.

Svar på tråden 30'min sovare se hit