• Äldre 23 Sep 10:08
    1000 visningar
    3 svar
    3
    1000

    Flytningar vid äl?

    Hej, måste få lite råd..

    Jag och min sambo har var tillsammans i 4år. Under den tiden har vi aldrig använt skydd, låter oansvarigt, men jag har något hormonproblem som tydligen är en faktor till att jag är ofrivilligt barnlös. (Har varit till olika läkare som inte vet orsaken men på någotvis ändå kan säga att jag har svårt att få barn)

    Men då kommer vi till dehär med blödning vid ägglossning, jag har bara haft det en gång tidigare och nu har jag fått det igen o denna gång på fjärde dagen med blödning. Inte mycket, men färskt. Öm är jag också..

    Jag såg blödningen som en bekräftelse att denna månad har jag verkligen ägglossning och myste till det med sambon.

    Men för första gången nånsin så gjorde det ont i mig när han fick utlösning, har aldrig varit med om något sådant varken med han eller någon annan.

    Jag vet att sex aldrig ska göra ont, men kan på någotvis se det som något positivt? Tänkte i och med att det aldrig har hänt och jag har aldrig blivit gravid?

    På femte dagen upphörde blödningarna och ett vitt trådig/klumpig flygning tog över istället.

    Vad betyder det? Läste att de kan vara så i börjar av äl men vad var isåfall blödningarna??

    Någon som varit med om detta?

    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Flytningar vid äl?
  • Äldre 24 Sep 08:40
    #1

    Om jag vore dig skulle jag ta reda på vilken typ av hormonstörning de påstår att du har! Det finns ganska mycket hjälp att få genom att ändra kost och/eller mediciner. Då kanske du även får en förklaring till varför det blöder eller gjorde ont vid sex. Har man ex endometrios kan det göra ont vid sex. Och progesteronkräm sägs underlätta endometrios.

    Blödningarna kan vara känsliga slemhinnor eller spottings och spottings kan man få bukt med av progesteronkräm också.

  • Äldre 26 Sep 12:11
    #2

    Tack för svar!

    Har varit på otroligt många läkarbesök, tappat räkningen, utan att dom hittar något specifikt fel på mig.

    Har testat progesteronkräm men gör ingen skillnad tyvärr.. ska däremot testa bidrottning gelé! :)

    Det jag tycker är märkligt är att just den här månaden händer det verkligen konstiga grejer.inte nog med att blödningen fortsatt, men nu kan det vara en gång per dag jag kan se lite rött på pappret efter att det "huggit till" i tjejmagen. Mådde riktigt illa igår så spydde en gång efter att ha ätit currymacka och druckit kaffe. Men inget mer än så, mår bra idag.

    Ska ha bim om 6 dagar och förra mensen blödde jag i hela 7 dagar. Känns inte så kul å bara ha 7 blödningsfria dagar (som var innan äl) på en hel månad.. kan ju alltid hoppas på att det betyder något bra, men är så chockerad över allt när det aldrig har hänt förr :/

  • Äldre 2 Oct 19:32
    #3

    Blödde 10 dagar totalt, sen har det upphört nu i 5 dagar. Har bim idag men ingen mens än så länge i sikte. Spydde igen helt oförberett i fredags, har huggningar/stickningar i livmodern, ofantligt trött och kan knappt ens dricka kaffe. (Älskar kaffe). Är dessutom extremt lättirriterad så tycker lite synd om min sambo..

    Men trots allt detta visar testen negativt.. vad är de som är fel på mig undrar jag då :(

Svar på tråden Flytningar vid äl?