• snutta

    Ingen tar hand om katten

    Jag är mamma till två barn och har en sambo.
    Vi har oxå en katt som jag har tröttnat på, det är jag som sköter allt med henne.
    Jag sa att jag ska sälja henne nu eftersom det är min katt och jag gör som jag vill.
    Hela familjen protestera. 


    Sambon började nästan gråta och erbjöd sig några dar senare att köpa katten av mig. Visst tänkte jag och hoppades på att nu kan jag släppa allt vad har att göra med katten. Jag vill ju inte ha henne längre.


    Nä då, ena dagen har inte katten nå mat alls, vattnet vet jag inte när det är bytt och idag stinker det hur mycket bajs som helst från lådan. Jag slänger iväg ett sms till sambon:


    "Det luktar skit i kattens låda"


    Sambon: "Kan du ta det är du gullig"


    Ha! Nej jag är inte gullig längre. De här måste få ett stopp. Jag vill inte längre va nån tjänare åt katten så sambon kan få gosa för "hon e ju såå himla plutti nutti gullig" 


    Ska jag sälja katten och få frid i mitt liv och se på sambon när han bölar och beskyller mig för all olycka i våra liv? Tror ni han kommer över det?


    Jag vill ju inte sitta och lyssna på sambon om 10 år att jag var den elaka kärringen som sålde våran älskade katt *snyft*


    I-lands problem jag vet, men man vill väl försöka hålla friden i hemmet lixom

  • Svar på tråden Ingen tar hand om katten
  • limoncellos

    Hur länge har ni haft katten? Hur kan man bara tröttna på sitt husdjur undrar jag? Förstår att det är irriterande att inte få hjälp med katten men så mycket är det ju inte att göra? Byta vatten och ge mat samt rengöra lådan i princip?

    Hjälper sambon till annars i hemmet? Ge sambon mer att göra i hemmet då eftersom du sköter katten.

  • snutta
    limoncellos skrev 2017-09-23 12:10:48 följande:

    Hur länge har ni haft katten? Hur kan man bara tröttna på sitt husdjur undrar jag? Förstår att det är irriterande att inte få hjälp med katten men så mycket är det ju inte att göra? Byta vatten och ge mat samt rengöra lådan i princip?

    Hjälper sambon till annars i hemmet? Ge sambon mer att göra i hemmet då eftersom du sköter katten.


    Vi har haft henne i 4 år. Jag antar att jag såg framför mig ett härligt familjeliv och jag har velat ha katt sen jag var liten. Men verkligheten blev inte riktigt som jag tänkte mig. Nu känns det som att jag rensar kattlådan medan sambon ligger på soffan och gosar med katten. Jag vill inte ha det så längre.


    Ja sambon hjälper väl till hemma men han lever i sin egen lilla värld på nå sätt.

  • snutta

    .. Tydligen verkar det vara svårt att hand om en katt, för min sambo klarar det ju inte..

  • snutta
    Träskvatten skrev 2017-09-23 12:28:05 följande:

    Avliva katten. Det är bättre än att hon lever hos vanvårdare kanske 15-20 år till.


    tack det kanske vore nå
  • limoncellos
    snutta skrev 2017-09-23 12:22:51 följande:

    Vi har haft henne i 4 år. Jag antar att jag såg framför mig ett härligt familjeliv och jag har velat ha katt sen jag var liten. Men verkligheten blev inte riktigt som jag tänkte mig. Nu känns det som att jag rensar kattlådan medan sambon ligger på soffan och gosar med katten. Jag vill inte ha det så längre.

    Ja sambon hjälper väl till hemma men han lever i sin egen lilla värld på nå sätt.


    Känner ni ingen som kan ta katten? Taskigt att avliva katten för att.
  • That girl
    Träskvatten skrev 2017-09-23 12:28:05 följande:

    Avliva katten. Det är bättre än att hon lever hos vanvårdare kanske 15-20 år till.


    Man avlivar inte friska djur.
  • That girl

    Ett friskt djur avlivar man inte bara för att. Då är man en riktig idiot och ska anmälas.

    När man skaffar ett djur så tar man också på sig ett ansvar. Ett ansvar som i en katts fall kan handla om många år. Kan/vill man inte ha kvar djuret så får man helt enkelt sälja det eller ge bort det, till en pålitlig person. Att gå runt och avliva fullt friska djur är fruktansvärt.

Svar på tråden Ingen tar hand om katten