• Soet87

    Orkar inte göra nånting!

    Hejsan!

    Jag är gravid i v.9, första barnet. Jag är så trött!! Omotiverad att göra saker, mår illa konstant, kommer inte upp ur soffan och sover hela tiden. Alla säger att det är så första tiden. Har fått massa tabletter för illamående, lergigan, vanlig och comp, och så äter jag vitaminer. Att jag inte kan äta något vettigt hjälper inte direkt energin.

    Har på riktigt legat på soffan i 3 veckor nu. Pluggar distans så jag är ju hemma hela tiden, vilket är lyx när det är så här. Inte för att jag orkar plugga nått ordentligt eller.

    Jag behöver tips på hur jag ska komma ur det här. Jag känner mig som en hopplös, sladdrig tonåring!! Hur får jag motivation till att göra saker?

    Min sambo är en jäkla hjälte! Han gnäller inte, lagar mat och städar och säger att min kropp jobbar för fullt och självklart att jag är trött då. Men nu nu orkar jag inte ha det så här längre! Hur kommer jag igång?

  • Svar på tråden Orkar inte göra nånting!
  • Sisterofthesun

    Jag va precis likadan! Fanns noll energi i kroppen men det blev bättre i vecka 13 ungefär. Är fortfarande trött från och till men inte alls på det viset.

  • Krusbärskompott

    För mig hjälpte det faktiskt att tvinga ut mig själv lite. Jag springer tre ggr i veckan i vanliga fall och det var inte att tänka på i tidig grav för mig, men 20-30 min maklig promenad gjorde mig piggare. Men typ på helgen, jag var helt slut efter jobbdagar, höll på att somna vid datorn...

    Men det går över!

  • ABH

    Åh - jag har precis likadant, och har kommit ungefär lika långt som dig Soet87.. Sov 13 timmar inatt, och hela dagen idag har varit som en "bakisdag". Har noll motivation, och så har det varit senaste 3v. Försöker tänka positivt, att tröttheten och illamåendet antagligen innebär att det är något levande i magen, men ibland är det svårt ändå! Du är inte ensam om att känna såhär!

    Vad skönt att läsa om er där det gick över kring v 13, det är väl bara att hoppas att kommande månad går fort :)

  • Sisterofthesun
    ABH skrev 2017-09-23 16:10:08 följande:

    Åh - jag har precis likadant, och har kommit ungefär lika långt som dig Soet87.. Sov 13 timmar inatt, och hela dagen idag har varit som en "bakisdag". Har noll motivation, och så har det varit senaste 3v. Försöker tänka positivt, att tröttheten och illamåendet antagligen innebär att det är något levande i magen, men ibland är det svårt ändå! Du är inte ensam om att känna såhär!

    Vad skönt att läsa om er där det gick över kring v 13, det är väl bara att hoppas att kommande månad går fort :)


    Ja, jag våndades så mycket. Kräktes aldrig men va galet illamående hela tiden och hade verkligen känslan av att ha varit ute och festat och druckit för mycket, inte kul alls!

    Stå ut! Snart kommer det mysiga med dem första sparkarna/buffarna :)
  • Soet87

    Ja det är verkligen helt sinnes! Och så tänker jag på alla som har barn och genomgår en graviditet, hur orkar dom?!?! Vilka jäkla pangkvinnor!! Så gnäller jag som får gå hemma och må dåligt och har inget jobb att släpa mig till. Därför känner jag mig som en tramsig gnällspik.

    Jag som brukar va ute varje helg, alltid ha massa vänner hemma, bjuda på middagar och härja runt mest allmänt, och helt plötsligt är jag bara hemma och mår illa. Självklar är det välkommet, jag och mina sambo har försökt länge och jag har velat det här längre än så. Jag trodde bara att illamåendet var två timmar på morgonen och inte 27 timmar om dygnet. xP

    Jag har försökt släpa mig ut, det går sådär. Men ska försöka igen, du har ju så rätt. Man måste tvinga sig själv.

    Det är jätteskönt att höra att fler blir mer eller mindre ofunktionella i början av graviditeten. Jag känner mig bara så dum av att bara ligga i soffan och inte få något gjort. Det är så himla olikt mig.. Har också hört att det ska gå över vid vecka 12-13, herre gud vad jag längtar!! För just nu känns allt bara så himla hopplöst och tråkigt.

  • Hejsanhoppsan90
    Soet87 skrev 2017-09-23 13:35:31 följande:

    Hejsan!

    Jag är gravid i v.9, första barnet. Jag är så trött!! Omotiverad att göra saker, mår illa konstant, kommer inte upp ur soffan och sover hela tiden. Alla säger att det är så första tiden. Har fått massa tabletter för illamående, lergigan, vanlig och comp, och så äter jag vitaminer. Att jag inte kan äta något vettigt hjälper inte direkt energin.

    Har på riktigt legat på soffan i 3 veckor nu. Pluggar distans så jag är ju hemma hela tiden, vilket är lyx när det är så här. Inte för att jag orkar plugga nått ordentligt eller.

    Jag behöver tips på hur jag ska komma ur det här. Jag känner mig som en hopplös, sladdrig tonåring!! Hur får jag motivation till att göra saker?

    Min sambo är en jäkla hjälte! Han gnäller inte, lagar mat och städar och säger att min kropp jobbar för fullt och självklart att jag är trött då. Men nu nu orkar jag inte ha det så här längre! Hur kommer jag igång?


    Jag är fortfarande såhär på helgerna. Är i vecka 15 nu. Det hjälper att ha något att göra. Jag jobbar heltid mån-fre och under tiden jag jobbar tänker jag inte på det (förutom att jag behöver småäta ibland). Nu hjälpte kanske inte mitt tips pga att du pluggar på distans men iaf :)
  • sommar 77

    Hej

    Jag är också i v 9 och helt slut efter lunch typ...värst på helgerna. Igår sov jag hela kvällen i min mans knä och mådde illa. Kräks inte men kan inte äta allt....

    Sov sen hela natten...jag somnar inte utan snarare tuppar av...

    Detta har blivit värre nu v 9....

    Har 5 barn (varav 2 bonusbarn) varannan vecka....så det är rätt tufft...

    Samtidigt är jag så himla glad för detta är min mans och mitt gemensamma och vi fick flera missfall innan.... så lyckan är total...

    Vi får hålla ut!!

  • Anonym (Mamma)

    Fy farao. Jag vet hur det är. Samma med alla 4 graviditeter. Rena mordet!! Det har gått över för mig och jag har det som vanligt förutom foglossning. Men heldre det än att må som man gör i början. Det kommer gå över och du kommer må bättre snart.

    Glöm inte att berätta för din partner hur mycket du uppskattar allt han gör <3

Svar på tråden Orkar inte göra nånting!