• Anonym (Mår dåligt!)

    Tagit hand om en kattunge och vet inte vad jag ska ta mig till

    Jag har 2 hankatter (kastrerade) och har nu hastigt tagit hand om en kattunge som bara är 8 veckor. Detta var inte självvalt utan ett alternativ då familjen skulle avliva. Nu har vi en 8 v kattunge en hona. Hon äter, dricker, går på låda och är jätte duktig, kelen och underbar men jag vet inte om jag klarar 3 katter!?

    vi bor i lägenhet på 90kvm, 2 barn, har det gott ställt ekonomiskt men jag tänker på allt jobb, hår osv. 3 katter i en lägenhet? vi är ordningssamma och vi städar och jag tänker på om det fungerar att fortsätta att ha fint med 3? Snälla hjälp mig att besluta mig. Ju längre hon stannar ju svårare blir det. vi har vaccinerat 1 gång. Är det normalt att ha tre katter eller jag har ingen aning. Barnen fäster sig mer och mer.

  • Svar på tråden Tagit hand om en kattunge och vet inte vad jag ska ta mig till
  • bullen1984

    Vad är det för konstigt med 3 katter? Vet folk som har fler än så. Du hade redan 2, och då är väl 1 mer inte så mycket mer jobb? Tycker ni kan behålla den. den har redan vart med om mycket då katter ska vara med sin mamma i 12 veckor och den är bara 8 veckor. utsätt den inte mer. Låt den vara.

  • Rappakalja

    Hur mycket extra hår blir det med tre istället för två? Se bara till att kastrera henne när hon blir gammal nog så går det nog bra.

    Var vaksamma på hur hon utvecklas dock, tas de så tidigt som din var tvungen till så kan det bli konstigheter senare i livet. Vår ena blev tagen så tidigt pga okunskap hos den första ägaren. Han kom till oss när han eg för första gången skulle lämnat mamman. Det var inga problem alls med honom utom att han var lite klumpig och inte kunde ta hand om sig själv riktigt till en början. Vi hade dock en äldre katthane som tog sig an den nya och lärde honom så det gick bra.

  • Rappakalja

    De som du fick katten av, har de kvar mamman? Isf hoppas jag de kastrerar henne så detta inte sker igen. Jag har verkligen inget till övers för idioter som skaffar djur utan koll. Usch!

  • Anonym (kattägare)
    Anonym (Mår dåligt!) skrev 2017-09-23 15:52:30 följande:

    Jag har 2 hankatter (kastrerade) och har nu hastigt tagit hand om en kattunge som bara är 8 veckor. Detta var inte självvalt utan ett alternativ då familjen skulle avliva. Nu har vi en 8 v kattunge en hona. Hon äter, dricker, går på låda och är jätte duktig, kelen och underbar men jag vet inte om jag klarar 3 katter!?

    vi bor i lägenhet på 90kvm, 2 barn, har det gott ställt ekonomiskt men jag tänker på allt jobb, hår osv. 3 katter i en lägenhet? vi är ordningssamma och vi städar och jag tänker på om det fungerar att fortsätta att ha fint med 3? Snälla hjälp mig att besluta mig. Ju längre hon stannar ju svårare blir det. vi har vaccinerat 1 gång. Är det normalt att ha tre katter eller jag har ingen aning. Barnen fäster sig mer och mer.


    Är du på riktigt? "Onormalt" att ha tre katter? Liksom give me a brake! Känner du att du inte klarar av den lilla nykomlingen så se GENAST till att den kommer till ett hem där den är GENUINT välkommen! Det är varje kissekatt värd och en liten kattunge är välkommen i MÅNGA hem.
  • Anonym (Mår dåligt!)

    Ja jag hoppas också att deras katter blir kastrerade! Håller med! Idioter! Så jävla ansvarslöst!!! Vi kommer kastrera, försäkra, chippa, ja allt! läst ert här i kombi med vetskapen om att hon funnit sig så fint tillrätta, är så go och vi alla tycker klart om henne ÄVEN KATT-GOSSARNA! Vi behåller henne! Jag skickar med en bild här:

  • Anonym (Mår dåligt!)

    Tack snälla ni för att ni hjälpt mig!!!!

  • Anonym (Hemskt)

    Vad är det för idioter som tänkte avliva en kattunge är jag mest nyfiken på!! Såna människor förtjänar inte liv.

  • Anonym (kattägare)
    Anonym (Mår dåligt!) skrev 2017-09-23 16:32:20 följande:

    Ja jag hoppas också att deras katter blir kastrerade! Håller med! Idioter! Så jävla ansvarslöst!!! Vi kommer kastrera, försäkra, chippa, ja allt! läst ert här i kombi med vetskapen om att hon funnit sig så fint tillrätta, är så go och vi alla tycker klart om henne ÄVEN KATT-GOSSARNA! Vi behåller henne! Jag skickar med en bild här:


    Å så fin kisse.
  • Anonym (Mår dåligt!)
    Anonym (Hemskt) skrev 2017-09-23 16:35:32 följande:

    Vad är det för idioter som tänkte avliva en kattunge är jag mest nyfiken på!! Såna människor förtjänar inte liv.


    Ja det är så fruktansvärt!!!!!!
Svar på tråden Tagit hand om en kattunge och vet inte vad jag ska ta mig till