• Anonym (Blyga lejon)

    Vad menar han

    Hej!

    Jag har i ett år flirtat vilt ( bara blickar) med en lite äldre man som kommer in med sina kollegor o äter varje dag, går inte en dag utan att han kommer med sina blickar, blinkningar o massa leenden, jag har väl smått blivit intresserad av honom men inte gjort något. Jag har haft mina problem med min sambo, men vi har beslutat att separera, våra problem har INGET med detta att göra. 
    I allafall så får jag massa komplimanger av denna mannen, många "hintar" som jag kanske inte riktigt har tagit till mig, kan vara att om jag står i kassan o frågar hur det är så kan han säga " jodå, det har varit sådär, men det ser ut att bli ändring på det" och sedan har han kollat in mig med ett leende på läpparna. Han skulle drömma om mig sa han när jag berättade att vi inte skulle ses på sammanlagt 7 veckor i somras, han hade ringt mig någon dag innan jag började efter semestern, när jag träffade honom så frågade jag vad han ville, han visste inte vad han skulle svarar, tittade i marken o tog inte ögonen från mig, " ja vad kan det ha varit, det vet jag inte riktigt, var nog inget viktigt en FELRINGNING" sa han -jag har aldrig ringt honom, samsat honom har jag gjort med innan dess var det säkert flera veckor sedan så det tror jag inte på. Jag har messat honom typ. " saknar dig vännen" men han har inte svarat, men inte heller sagt åt mig att sluta trots att vi träffs varje dag. Det har varit mera med, men jag har så svårt att "ta detta på allvar" och orolig för att prata med honom för att bli avvisad o att han bara vill vara min vän - han är singel o jag har barn - han har en son i 20-årsåldern. 
    Kan någon hjälpa mig? Jag är så fäst vid denna man,men vill vara modig att gå o fråga rakt ut

  • Svar på tråden Vad menar han
  • VirgoLeo

    Flirtat ett år, Då är det väl dags :)

    Killar gillar ju tydligen tjejer som är framåt och "tar för sig", så fega inte. Fråga om ni ska ta en kaffe.

    Eller berätta för honom att ni ska ta en kaffe. Ingen fråga ;)

  • Anonym (Blyga lejon)

    Hej!

    Ja jag är ju orolig att han tappar intresset med så ...... men jag har förr haft så dåliga erfarenheter av killar så det är väl därför jag inte vågar.
    Min f.d man träffade jag på nätet o vi höll i hop i 10 år, min sons pappa o jag i 9 år så jag har inte "raggat" på massa år.

  • Anonym (Nä)

    Skulle kunna vara att han bara är en flörtgris, hade han varit intresserad på riktigt hade han t ex svarat på messet om att du saknar honom. Han verkar ju inte göra nåt annat för att driva det framåt heller. 

    Sluta att gensvara på hans flörtiga stil, o se hur han reagerar då.

  • Anonym (Blyga lejon)

    Hej, gjorde det faktiskt i våras då jag tyckte " Hallo" ung. jag fick intrycket att han blev sur då. Kanske ska testa igen, på ett sätt håller han mig på halster lite, " håller mig kvar" vilket inte jag tycker är värst kul då han vet om vad jag känner o isåfall bara " spelar" har ju trots allt gått ett år. Han frågar efter mig när jag inte är där, eller hans kollega frågar, reste bort en långhelg, vilket jag sa till honom, han frågade dagen innan var det var jag skulle. När jag var ledig hade han kommit upp o sett att jag inte var där, då hade han sagt ( min kollega hörde) " just det hon är ju ledig"

  • Anonym (Nä)

    En kille som håller mig på halster skulle jag tycka vore lagom kul, inte så snällt o nästan lite tonårsaktigt. En riktig människa är rakare än så o håller framförallt inte på o driver. 

    Tror du läser in lite för mycket i detta, tyvärr. Att han frågar vart du skulle kan vara en social fråga bara, inget mer än så. Han är kanske bara smickrad av uppmärksamheten från en ung tjej....

  • smulpaj01
    Anonym (Nä) skrev 2017-09-24 12:47:36 följande:

    En kille som håller mig på halster skulle jag tycka vore lagom kul, inte så snällt o nästan lite tonårsaktigt. En riktig människa är rakare än så o håller framförallt inte på o driver. 

    Tror du läser in lite för mycket i detta, tyvärr. Att han frågar vart du skulle kan vara en social fråga bara, inget mer än så. Han är kanske bara smickrad av uppmärksamheten från en ung tjej....


    Hur vet du att ts är ung?

    I övrigt tror jag också att han bara flirtar lite "på skoj" och inte menar något mer med det.
  • taquine

    Tror också han småflirtar lite och inte menar så mycket mer med det. Och detta att han inte svarar på ett så personligt mess säger också en del...


    Goodness me
  • Anonym (Nä)
    smulpaj01 skrev 2017-09-24 13:07:22 följande:
    Hur vet du att ts är ung?

    I övrigt tror jag också att han bara flirtar lite "på skoj" och inte menar något mer med det.
    Nä det vet jag inte förstås, fäste mig bara vid att TS skrev lite äldre man. Och TS har ju inte sagt nåt om att jag skrev så, men men..
  • jrockyracoon
    Anonym (Nä) skrev 2017-09-24 11:01:04 följande:

    Skulle kunna vara att han bara är en flörtgris, hade han varit intresserad på riktigt hade han t ex svarat på messet om att du saknar honom. Han verkar ju inte göra nåt annat för att driva det framåt heller. 

    Sluta att gensvara på hans flörtiga stil, o se hur han reagerar då.


    Så du tycker att TS ska fortsätta spelet hit och dit för att få fram en reaktion, när hon uppenbart är intresserad av att gå vidare med relationen? Nej, fy sjutton, vad fegt och tråkigt.

    Nej, TS, du får helt enkelt ta mod till dig och klämma fram en fråga om att fika, eller liknande. Får du ett nej, så vet du det. Och får du ett ja, får du ta det därifrån.

    Men du har förstås även valet att rulla tummarna i väntan på att jordaxeln svänger. Det skulle inte vara första gången som ett möte inte äger rum för att båda parter är för tvehågsna för att klämma fram med en konkret förfrågan.

    Och till er som tycker det här verkar oskyldigt... Hur mycket mer tydlig kan man vara än den här mannen, utan att säga det rakt ut? Hur skulle han ha kunnat flirta på ett tydligare sätt än detta?

    Och hur kan TS vara så rädd för att fråga en enkel fråga, till en man hon har fått så tydliga signaler ifrån?
  • Anonym (Blyga lejon)

    Ok, så det verkar som det är jag som är OTROLIG feg o säkert riskerar att gå miste om denna relation ???? om jag inte gör nåt snart? Ja, det känns som han måste vara allvarlig o inte " spela" - ingen av oss är tonåringar precis ???? Tydliga signaler , ja vad är jag " rädd" för egentligen ? Jag är så tacksam för alla ord, både ris o ros.

Svar på tråden Vad menar han